oeps, laptop gesloopt...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maxi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxi

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
mijn laptop loopte snel warm, mijn ventilatilator maakte altijd heel veel lawaai, maar toch werd hij na 15 minuutjes al zeer heet. ik dacht aa stof. heb dan ok eens grondig gestofzuigd met resultaat er kwam een veel stof uit. maar nu werkt mijn ventilator niet meer :confused: dus heb ik een paar vraagjes

1 valt het te reparen?
2 heveel kan dit grapje mij dan kosten?
3 hoe lang kan het duren voor zoiets telaten maken?

:o

Ik denk dat de laptop helemaal vol zat met stof en dat je met de stofzuiger een flinke dot stof uit de laptop hebt gezogen wat nu binnenin klem zit tegen de ventilator.
Ik vermoed dat deze daarom niet meer draait.

Het is dus een kwestie van schoonmaken. Kijk eens goed naar de ventilator of je op een of andere manier iets ziet en of je dit kan schoonmaken.
Anders wordt het openmaken.

Heb je de laptop ook open gehad? Zo ja, dan kan het ook zijn dat je het stekkertje van de ventilator los hebt gezogen, kijk even of die nog vast zit.

Repareren kan vaak wel, maar als je dit bij een computerwinkel laat doen ben je al snel meer dan 100 euro kwijt. Bovendien zal eerst het correcte onderdeel besteld moeten worden, want het koelblok met ventilator is niet universeel, maar laptopspecifiek.

ik heb alle stof deeltjes die zicht baar waren er nog uit gekregen.

ik ben eigenlijk niet zo happig om mijn laptop open doen. omdat ik gewoon weg niet weet wat ik zal aanteffen binnenin. met andere worden. ik ken er geen kl*ten van.

Hallo

Nuttige info was/is nog steeds merk/typenr/ouderdom .

Een p.c. maakt men eenvoudig en snel stofvrij d.m.v. gecomprimeerde lucht ofwel compressor , of de duurdere oplossing d.m.v. gekochte flesjes met gecomprimeerde lucht.

Uiteraard dient men de ventilatoren mechanisch te blokkeren , daar deze anders een zeer hoog toerental maken , met als gevolg "soms" een tegenovergesteld e.m.k. , waardoor de aanstuurelektronika defekt geraakt .

Indien men het uiteraard heel spannend wil maken , dan gebruikt men een stofzuiger , waarbij men als bijkomende mogelijkheid ook nog eens met opbouw van statische elektriciteit rekening dient te houden . (de meeste stofzuigers zijn meestal dubbel geisoleerd en bezitten geen aarding)

dus :

1 valt het te reparen? ------------> Ja
2 hOeveel kan dit grapje mij dan kosten?-------> geen flauw idee afhangkelijk v/d schade
3 hoe lang kan het duren voor zoiets te laten maken? -----> ???? merk/type????

Peter

een Sony Vaio VGN-BX195VP van (ik schat) 1,5 jaar oud.

Hallo

Nuttige info was/is nog steeds merk/typenr/ouderdom .

Een p.c. maakt men eenvoudig en snel stofvrij d.m.v. gecomprimeerde lucht ofwel compressor , of de duurdere oplossing d.m.v. gekochte flesjes met gecomprimeerde lucht.

Uiteraard dient men de ventilatoren mechanisch te blokkeren , daar deze anders een zeer hoog toerental maken , met als gevolg "soms" een tegenovergesteld e.m.k. , waardoor de aanstuurelektronika defekt geraakt .

Indien men het uiteraard heel spannend wil maken , dan gebruikt men een stofzuiger , waarbij men als bijkomende mogelijkheid ook nog eens met opbouw van statische elektriciteit rekening dient te houden . (de meeste stofzuigers zijn meestal dubbel geisoleerd en bezitten geen aarding)

dus :

1 valt het te reparen? ------------> Ja
2 hOeveel kan dit grapje mij dan kosten?-------> geen flauw idee afhangkelijk v/d schade
3 hoe lang kan het duren voor zoiets te laten maken? -----> ???? merk/type????

Peter

Dit verhaal klopt bij een computer.

Hier hebben we te maken met een laptop die niet open is geweest, maar aan de buitenkant door de aanwezige gaatjes en sleuven schoon is gemaakt met een stofzuiger.
Dit kan geen statische schade aanrichten.

weet je dan nog grappig is. zonder ventialtie kan ik nu rustig laptoppen. anders hoorde ik de ventialtie altijd heel hard draaien. nu word hij toch even heet als met ventilatie:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan