+ of - brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Wat is nu eigenlijk de standaard voor DVD's? + of -?

Wanneer ik een dvd brandt met een + brander, kan je deze dan afspelen in elke dvd_speler(huiskamer dvd)/

Greetz Patrick

Echt een standaard is er nog niet. Je hoort regelmatig dat + brander wat minder problemen geven bij standalone spelers dan - branders. Of een standalone een DVD af kan spelen hangt meer van de standalone af. De goedkoopste doen het vaak het beste.

Ik heb hier een PC met een DVD + brander. In mijn nieuwe pc zit een +/- brander (NEC 1300). Deze kan beide soorten DVD's aan. Een +/- brander lijkt me de beste keus. Echt veel duurder zijn ze niet meer. Je voorkomt er wel mee dat je een verkeerde keuze maakt.

Bij ons is een nieuwe MYCOM winkel geopend, en deze stunt met een AOPEN brander voor €95,-. Nu is dit een plus brander, terwijl er op mijn standalone dvd-speler min staat.

Gaat dit dus niet werken?

Greetz Patrick

Iemand misschien een idee of dat werkt?

Ik heb hier diverse dvd's liggen, en dit zijn allemaal dvd-r's. Dus ik krijg toch het gevoel dat DVD-R toch meer de standaard is.

Greetz Patrick

DVD+R lijkt de standaard te gaan worden nu Microsoft daar ook voor gekozen heeft, maar da's natuurlijk niet helemaal zeker. Om te kijken welke je het beste kan nemen zal je een plus en een min dvd'tje moeten testen op je standalone speler. Als deze met een bepaald type overweg kan dan is de keuze makkelijk. Heb je genoeg euro's dan kan je ook een +/- brander nemen......

Laat je trouwens niet misleiden door het - teken, dit is namelijk ook gewoon een verbindings teken.....

Ben dus inderdaad iets dieper in de buidel gegaan, en het is een +/- brander geworden.

Greetz Patrick

Gefeliciteerd met je nieuwe brander. Hopelijk heb je er veel plezier van.

Hahaha, ik dacht vanavond lekker een dvd-tje te gaan branden,

Had vanmorgen TEMPG encoder aan de gang gezet.

Alleen mijn vrouw gaat iets later weg dan ik, had ze daar toch maar ff de pc uitgezet. grrrrrrrr

Greetz Patick

Ik ben nog zwaar aan het denken...........
(ze mag overal aan komen, maar mijn pc............)

Greetz Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan