Offerte vanuit access mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Beste forumleden,

Is het maken van een offerte direct vanuit access mogelijk ? :rolleyes:
Dus met de bijbehorende teksten en de berekende totalen, subtotalen en btw-bedragen ?

Alvast bedankt :thumb:

Daar is een simpel antwoord op: Ja. Je moet daarvoor een rapport maken, waar je alle gegevens in zet, en een aantal tekstvakken voor de berekeningen.

Dank je voor de snelle responce.

Tekstvakken voor de berekeningen ??
OK ga proberen.

Probeer, als je nog niet zo veel of vaak rapporten hebt gemaakt, eerst eens een rapport te maken met de Wizard rapporten. De resultaten zien er vaak niet uit, maar laten wel zien wat er mogelijk is, en hoe e.e.a. werkt. Als je berekeningen hebt die je wilt opslaan, zoals de te betalen bedragen, of je wilt een factuur/offerte kunnen kiezen op basis van een te selecteren klant, dan kun je daar het beste een formulier voor gebruiken. De gekozen klant gebruik je dan als filtering op het rapport dat je dan al gemaakt hebt.
Op het formulier kun je dan bijvoorbeeld de factuur of offerte gegevens opslaan in een tabel. 't Is dus een eenvoudige vraag, maar de uitwerking is best complex, als je het goed wilt doen ;)

Wat ik eigenlijk wil is een artikelenbestand filteren en dat in een offerte verwerken.
Maar ik kan dus ook een klantenbestand daarnaast gebruiken ?

M.a.w. Kan ik een 1 raport 2 databases aanspreken
- 1 voor de adresgegevens
- 1 voor de te leveren artikelen e.d.

Kan ik dan ook de Briefhoofd en voetnoot van word in dit raport namaken ?

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met 'twee databases aanspreken'. Ik vermoed, dat je twee tabellen wilt gebruiken voor je rapport, en dat is zonder meer mogelijk. Je kunt dus een offerte maken op basis van een tabel klanten en een tabel artikelen. In dat geval gebruik je het best een query als basis voor je rapport, waarin alle velden uit alle tabellen zijn opgenomen.
Je kunt, als de vraag letterlijk is bedoeld, tabellen uit een database koppelen aan een andere database; in dat geval gebruik je dus meerdere databases. Voor de werking maakt het overigens niks uit of je tabellen koppelt of dat je alle tabellen in één database hebt staan.
En qua layout kun je het rapport net zo, of mooier maken als in Word... In ieder geval zijn de berekeningen een stuk eenvoudiger!

Heij thanks.
Ga vanavond aan de slag, dank je wel nogmaals voor de info.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan