Office écht verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een nieuwe computer en heb Office weer daarop geïnstalleerd. Daarna (via een backup) mijn oude instellingen teruggezet. Daarbij heb ik een fout gemaakt. Nl:. met mijn oude instellingen heb ik ook de verwijzingen naar Van Dale's woordenboek teruggezet (deze had ik nog niet opnieuw geïnstaleerd). Nu geven Word, Excel en Outlook steeds foutmeldingen (~$gwwin1864.dot, ~$gwwinegwn.dot en ~$aletemplate.dot). Als ik probeer Van Dale weer terug te zetten, mislukt dit ook steeds door eerder gemelde fouten. Als ik office verwijder (daarna een aantal registerschoonmaakprogramma's draai), en de computer daarna opnieuw start, Office opnieuw installeer blijven eerdergenoemde fouten tóch weer terugkomen. Vraag: bestaat er een programmaatje dat écht alle verwijzingen naar het Officepakket op de harde schijf (lees: register?) verwijdert? Ben benieuwd! Dank voor een antwoord!

Helaas, een van de eerste regels is:

"Windows Installer CleanUp doet niet het volgende:

• Windows Installer verwijderen.
• Bestanden verwijderen van programma's die door Windows Installer zijn geïnstalleerd, zoals Microsoft Office 2003."

Heb je nog een ander idee? Dank!

Henry1st zei:
Helaas, een van de eerste regels is:

"Windows Installer CleanUp doet niet het volgende:

• Windows Installer verwijderen.
• Bestanden verwijderen van programma's die door Windows Installer zijn geïnstalleerd, zoals Microsoft Office 2003."
:confused:

Heb je nog een ander idee? Dank!

Het verwijderd niet de bestanden van office, maar de verwijzingen in het register naar de installatiebestanden en die installatiebestanden indien je een fout krijgt bij het herinstalleren van office, dit progje heb ik ook voor andere toepassingen met succes vele malen gebruikt en is juist gemaakt voor applicaties die door windows installer zijn geinstalleerd.

Dan zul je zelf op zoek moeten gaan naar verwijzingen in het register om deze te verwijderen.

Ik heb net Office wéér verwijderd, maar helaas, met dit progje verwijder je niet de verwijzingen waarover ik het had. Is er nog iets anders????????????

Dan heeft het ook niets met Office te maken, maar met die verwijzingen, die moet je zoeken in het register en daar is niet zo maar een progje voor, alleen Regitrar Lite, een betere register manager dan Regedt32.

Als je op Office zoekt in het register, en hebt alles gedeinstallerd, zul je deze verwijzingen moeten vinden.

Ik weet verder niets voor je.

Dat esplendent registrar is een prachtig programma! Ik vind meer dan 650 verwijzingen naar het officepakket, ondanks dat het nu gedeïnstalleerd is. Alleen... om die verwijzingen te verwijderen, moet ik het programma eerst kopen (€ 45). Is er misschien ook een freeware-versie van een dergelijk soort programma?:confused:

Dat klopt! Het werkt ook fantastisch, alleen, op het moment dat je alles wilt markeren en verwijderen, krijg je de mededeling dat het verwijderen alleen in de betaalde versie kan!

Dank voor de download. Ik heb alles verwijderd en office opnieuw geïnstalleerd. Helaas, de fouten zijn er nog steeds niet uit! :o Dat wordt formatteren vrees ik!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan