office 2000 op pc met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Een nieuwe pc met xp. Wel een cd-rom met works erbij, maar ik wil eigenlijk liever mijn office 2000 pakket erop zetten. Wel geprobeerd, maar geeft halverwege een instal fout. Op de site van microsoft geweest maar kom er niet echt uit wat voor bestand ik zou kunnen downloaden om de installatie te laten lukken!

Iemand een idee?

gr Paul

jawel,

is een veelvoorkomende klacht:

eerst Works eraf gooien en dan zonder problemen Office erop........... (Works en Office "bijten" elkaar)

succes !

ps. waarbij ik er vanuit ga dat Works er al op staat............ ?

Beste Pasja

Ik had works er eerst niet op staan. Maar omdat office 2000 niet lukte heb ik works er wel opgezet. Effe naar gekeken want ik kende de inhoud niet. Ik vind echter office prettiger. O.a ook met powerpoint enz. Bovendien heb ik allerlei word en excel bestanden van mijn oude pc op een cd-rom gebrand en die wil ik terugzetten in office maar dan op mijn nieuwe pc.

Dus probleem was al voordat ik works installeerde!

gr Paul

ok,

tja,

Office installeren mag geen probleem opleveren bij goede cd's, maar waar bestaat die installfoutmelding uit ?

Pasja,

Precies weet ik niet meer maar hij vroeg naar de xp cd en die heb ik niet want alles was al geinstalleerd, wel heb ik een boot cd-rom maar daar ga ik nog maar niet mee werken.
Paul

mogelijk staat op die boot cd windows xp, wat houdt je tegen om die cd even in de drive te doen en te kijken wat er gebeurt ?

De cd begint echt niet onmiddellijk acties uit te voeren die jou mogelijk zouden benadelen, er komt minimaal eerst 1 vraag voordat 'ie verdergaat.

Nog handiger is het om die cd tijdens de installatie van office in de drive te doen.............

OK Pasja,
Ik zal het morgen ff proberen zoals jij voorstelt.
Bedankt en je hoort morgen of later wel of het is gelukt!

gr Paul

als je die cd erin stopt en je annuleert de eventuele automatische start en je bekijkt vervolgens middels de verkenner wat er op staat, wat zie je dan ?

ps. ik kan helaas niet snel meer reageren nu, want ik ga over 2 minuten weg en ik ben pas tegen 18.00 uur weer terug.

geen voorbeeld beschikbaar staat er en bovendien is er geen xp map oid te vinden.
De foutmelding die ik bij de installatie krijg luidt:

Windows bestandsbeveiling
De W-bestanden moeten worden geinstalleerd om de installatie door te laten gaan
Plaats nu de Wxp prof servicePack 1 CD

gr Paul

Probleem opgelost!!! Ik heb het service pack 1 w xp gedownload en geinstalleerd, daarna weer office installatie geprobeerd en inderdaad nu succesvol!!!

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes,

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan