[Office 2000] Sjablonen centraal op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

deejaykb

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2004
Ik werk in een organisatie waar we inmiddels op een centrale plaats in het netwerk de sjablonen voor Word en Powerpoint hebben staan. Maar: ik wil dit opnieuw op gaan zetten. Daarbij ga ik niet alleen de sjablonen inhoudelijk aanpakken, maar ook hoe alles nu werkt daarmee. Daarom hoop ik dat jullie tips hebben hoe je dit het beste in kan richten. (Denk aan normal.dot op een centrale plaats en alleen-lezen of niet / rechten op sjablonen enz.)
Ik heb op internet er helaas weinig over kunnen vinden en al zeker geen howto helaas

Een paar specifieke zaken waar ik zeker niet uit kom zijn:
- Hoe zorg ik ervoor dat op de clients niet de standaardsjablonen van Word getoond worden, maar alleen onze eigen? (en ja, ik heb de bestandslocatie voor sjablonen al aangepast)
- Wordt in normal.dot ook het inzoompercentage ingesteld van Word?
- Hoe zet ik de werkbalken vast in Word, zodat de gebruikers niet kunnen schuiven met deze balken?
- Weet iemand een howto op internet te vinden over (sjablonen en )macro's waarbij ook gedacht wordt aan standaardbrieven en printlades.

We werken hier met Windows 2000 clients met Office 2000 daarop geïnstalleerd. De server is een Windows 2003-server. Men werkt met een eigen home-schijf en daarnaast hebben ze verschillende schijven die automatisch 'gekoppeld' worden. Op dit moment worden de sjablonen aangeboden via een UNC-pad.

Alle hulp is welkom!

Al je vragen hebben te maken met het beheer van MsOffice in een netwerk.
Het zijn vragen die feitelijk duidelijk maken dat je weinig inzicht/kennis hebt van deze materie.
Het lijkt me verstandig dat je baas je op een geschikte Ms-Certified training stuurt.
Vind eigenlijk deze plek niet de meest geschikte om je professionaliteit rond de aangegeven 'problematiek' te vergroten.
Sorry dat ik het zeg, maar wellicht kan je er iets mee ....

Ik denk dat ik wel kennis heb over netwerken, Windows server en dergelijke, maar ik vraag nu een 'best practice' oplossing van iemand die dit wellicht uitgevoerd heeft en daar bepaalde ideeen over heeft. Ik hoop dat ik dat mag vragen?

Ik ben zelf niet met de sjablonen bezig geweest enzo, maar ben wel wezen zoeken voor het customized installeren van office.
Daarbij kwam ik dit ook tegen, dit gaat over instellingen, dus misschien dat je er wat mee kan. En anders is het vast een leuk startpunt. Linkje

Ik ging nog wat verder zoeken en kwam bijvoorbeeld dit tegen: Linkje

Als het echt niet te vinden is kan je altijd nog als een soort lapmiddel je register monitoren met regmon, en het dan op een computer aanpassen, en dan met een policy die register-setting naar elke pc overzetten.

Helaas geen best-practice oplossing, bij gebrek aan practice ;)
Maar hou ons op de hoogte als je nog iets vindt ;)

*pmeijne kan zich wel vaag herinneren dat ie het laatst heeft gezien ergens, maar weet echt niet meer waar.

/me komt nu wel ergens in documentatie tegen dat je ook aan word/office policies kan knopen, en dat je die dan via .adm-files kan inladen. Is de vraag natuurlijk, hoe kom je aan die .adm-files. Antwoord zou waarschijnlijk zijn de resource-kit van de betreffende office-uitvoering, en die kan je dan weer bij microsoft downloaden. ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan