Office 2003 Distributie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shinsou

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Hallo Forumgebruikers,

Ik heb een vraag over hoe je via een server (2003) office (2003) automatisch kan laten installeren.
Nu heb ik al een distributiepunt namelijk een gedeelde map waar de rechten van goed staan.
Ik heb de office cd uitgevoerd via start uitvoeren setup.exe \a en naar de gedeelde map laten schrijven.
Ook heb een aantal OU's aangemaakt met daarin de users die office moeten gaan gebruiken.
Vervolgens heb ik een GPO aangemaakt: User configuration - Software Setting - Software Installation en het msi pakket gekozen.
Als laatste heb ik de GPO aan de betreffende OU gelinkt en start uitvoeren gpupdate uitgevoerd .

Als ik nu inlog op een werkstation onder de betreffende gebruiker installeert hij de software niet!
Heeft iemand een idee wat ik gemist heb ?
Groeten Johannes

Als het pakket voor iedereen beschikbaar moet zijn op het werkstation is het handiger om de software via een GPO aan het werkstation te assignen, dus niet aan de gebruiker.

Kies je toch de gebruikerskant, dan maakt het uit of je Assign of Publish hebt gebruikt in je GPO. Afhankelijk van je keuze kan het dan zijn dat de gebruiker de software via Configuratiescherm -> Software toevoegen en verwijderen moet installeren.

Tijs.

Ik heb de policy nu ingesteld op Computer configuration en assigned gebruikt
als ik via de client op de gedeelde map kom en handmatig het msi pakket start kan hij hem niet uitvoeren als die gebruiker hij heeft beheerdersrechten nodig misschien is dit het probleem?

Je moet de client-computer herstarten om het pakket geïnstalleerd te krijgen...

Tijs.

Het is gelukt,

Uiteindelijk bleek ik tot m'n stomme verbazing geen UNC path te hebben gebruikt :o

iig super bedankt voor het helpen !

Ik verbaasde me er al over dat je nog geen succesmelding eerder had gegeven. GPO-installatie van Office is namelijk vrij gebruikelijk en hoort zonder problemen te lukken.

Nu snap ik waarom het even geduurd heeft.

Fijn dat mijn tips geholpen hebben. :) En bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan