• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

office 2003 en 2007 gaan niet samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hallo

ik ehb een probleem ik heb op me werk office 2003 en thuis heb ik office 2007 nu het volgende probleem als ik thuis met office 2007 iets heb gemaakt kan ik het niet op me werk na kijken omdat ze daar office 2003 hebben . is er een progje die dit kan verhelpen

gr djoeke

Als je in Office 2007 iets opslaat moet je het volgende doen:

Je moet in het opslaan-venster, waar je de locatie opgeeft, achter Opslaan als het type veranderen in Word-97-2003-document (*.doc).

Hieronder een voorbeeld:

office2007_docx.png

@ Djoeke,

'Luister' even niet naar de andere mensen die reageerden en doe eerst het volgende:
Daar is geen apart progje voor nodig.
Je kunt in 2007 instellen, dat je documenten altijd in 2003-formaat moeten worden opgeslagen.
En voor 2003 is er een compatibiliteitspakket te installeren waardoor bestanden 2007-formaat ook worden ondersteund.
Dat laatste betekent echter dat je dat op álle computers moet installeren waar MsOffice2003 op staat, en waar 2007-bestanden moeten worden ondersteund.

Advies: stel de bestandsopslag in 2007 standaard zó in, als hiervoor aangegeven:

- Office-knop in Excel
- onderin venster 'Opties voor Excel'
- in menu klikken op 'Opslaan'
- Pijltje áchter 'Bestanden opslaan in deze indeling'
- en kiezen voor 'Excel 97-2003-werkmap'

Laatst bewerkt:

Je moet in het opslaan-venster, waar je de locatie opgeeft, achter Opslaan als het type veranderen in Word-97-2003-document (*.doc).

Excel-forum

dus het zal moeten zijn Excel 97-2003-werkmap :p

Joske

Hieronder een voorbeeld:

office2007_docx.png

Deze handeling is niet echt slim, want daar moet je dan elke keer weer op letten.
Zie mijn voorgaande oplossing hiervoor.

@ Djoeke,

'Luister' even niet naar de andere mensen die reageerden en doe eerst het volgende:
Daar is geen apart progje voor nodig.
Je kunt in 2007 instellen, dat je documenten altijd in 2003-formaat moeten worden opgeslagen.
En voor 2003 is er een compatibiliteitspakket te installeren waardoor bestanden 2007-formaat ook worden ondersteund.
Dat laatste betekent echter dat je dat op álle computers moet installeren waar MsOffice2003 op staat, en waar 2007-bestanden moeten worden ondersteund.

Advies: stel de bestandsopslag in 2007 standaard zó in, als hiervoor aangegeven:

- Office-knop in Excel
- onderin venster 'Opties voor Excel'
- in menu klikken op 'Opslaan'
- Pijltje áchter 'Bestanden opslaan in deze indeling'
- en kiezen voor 'Excel 97-2003-werkmap'

Ik ging er bij het typen van mijn vorige bericht in dit topic vanuit dat TS dit niet elke keer doet, maar dat het soms het geval is.

Ik ging er bij het typen van mijn vorige bericht in dit topic vanuit dat TS dit niet elke keer doet, maar dat het soms het geval is.

Bis:
Dat laatste betekent echter dat je dat op álle computers moet installeren waar MsOffice2003 op staat, en waar 2007-bestanden moeten worden ondersteund

Bis:
Dat laatste betekent echter dat je dat op álle computers moet installeren waar MsOffice2003 op staat, en waar 2007-bestanden moeten worden ondersteund

aangezien het een gratis pakket is ben ik sowieso van mening dat je die moet installeren waar je ook komt. (tis iig een mooie reden om dat op je werk bij systeembeheer aan te geven dat dat eens geinstalleerd moet worden.)

Wij hebben het inmiddels bij de klant die ik support al een klein jaar geimplementeerd. Sowieso getuigt het van klantvriendelijkheid als klanten je een document sturen dat je ze niet hoeft te vragen om het anders op te slaan omdat je het anders niet kan lezen :)

Beste djoeke ;)

Wat je ook kan doen is OFFICE 2003 naast OFFICE 2007 installeren op je computer.
Dit gaat perfect en zo kan je ofwel in 2003 werken of in 2007 werken.

Groetjes Danny. :thumb:

@jvbaal Graag een eigen vraag maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan