Office 2003 + outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxhamburg

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Hallo!

Onlangs deed ik een (officiële) update naar Office 2003. Geen problemen, maar...
Outlook Express was verdwenen (althans niet meer actief) en Oulook had alles overgenomen. Ik hou niet zo van dat bombastische windowsgedoe en zou veel liever terugkeren naar Oulook Express. Op zich geen probleem, ook niet om de archieven terug te zetten, maar het adresboek blijkt zoek! Ik heb al tientallen zaken geprobeerd om het adresboek (contactpersonen) uit Outlook te importeren/exporteren, maar zonder resultaat. Ik zou Outlook helemaal willen verwijderen, maar ik vrees dat mijn adressen dan mee de mist ingaan...

Hoe kan ik dit adressenboek ongeschonden weer in Outlook Express krijgen? Het WAB bestand dat onder Doc & Settings/Adm/Applic. Data/ Microsoft/ zit, blijkt gewoon leeg. Outlook gebruikt een PST-bestand en dat kan niet zomarr omgezet worden...

Windows XP Pro / Office 2003

Dank,
maxhamburg
joswyl@pandora.be

Je kunt .pst bestanden exporteren naar een tekst bestand. Deze zijn te importeren in het WAB. Start WAB even op om te kijken welke opmaak (gescheiden o.i.d) het accepteert en exporteer vanuit outlook overeenkomstig.

Succes

Dank,

Heb ik al gedaan, maar ik krijg telkens de melding: "fout tijdens het importeren" en het importeren stopt.

(Omdat het uit Office 2003 komt?) Ik had overigens al een tekstbestand van vroeger, maar ook dit wil maar niet lukken...

Groeten,
Maxhamburg

Nee dat kan het niet zijn, ik heb MS Off 2003 ook draaien en het gaat wel. Heb het net geprobeerd.
Heb wel een probleem met de toewijzing van de lijst.
Voor het voorbeeld even uitsluitend a-naam en e-mail gedaan, die komen nu in 1 veld in WAB te staan. :o
Dat is natuurlijk niet handig, maar krijg geen foutmeldingen.
Ik ga ondertussen nog eens kijken hoe en of wat ik kan veranderen/verbeteren.

Trouwens... als ik jou was werkte ik gewoon lekker met outlook. WAB is ook de boosdoener bij veel virusverspreidingen! En outlook kan zoveel moois!

:thumb:

Vraag verplaatst van installeren w2k naar software XP.

Volgende keer beter kijken waar je je vraag neerzet

oulook outlook express

Hallo,

Ondertussen zelf wat rondgezocht en de oplossing gevonden. Om te starten met een compleet adressenboek gewoon aangeven dat het adressenboek van Outlook met worden gebruikt. Nadeel: dit moet wel via het register gebeuren. Zie hieronder:

\HKEY_CURRENT_USER
\Software
\Microsoft
\WAB
\WAB4

Creëer dan een nieuwe DWORD-waarde met als naam: " UseOutlook", of verander die waarde als die reeds bestaat. Om delen toe te laten (zodat OE niet langer meer een *.wab gebruikt) zet UseOutlook op "1". Om het delen weer uit te schakelen, zet die waarde weer op "0". De verandering zal in voege treden wanneer OE opnieuw geopend wordt. Nadien kan in OE - opties het delen met outlook uitgevinkt worden, zodat alle adressen weer in wab opgenomen worden.

Maxhamburg

Ja max... maar dat is wel wat anders.
Blijf het vreemd vinden dat het exporteren/importeren zo raar doet.

Anyway een mooie omweg die meer mogelijkheden biedt.
Ik heb nl. meerdere adresboeken.. dus ik ga daar ook eens mee stoeien. Reg icoontje op bureaublad met de juiste instellingen voor Werk of Thuis en ik ben op beide plekken een stuk sneller.

Groetes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan