[Office 2003 Outlook]Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartende Vries

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Goedenmorgen,

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik weet nog niet precies hoe jullie te werk gaan, maar ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen, hopend dat jullie een oplossing voor mijn probleem weten.

Het is als volgt; op mijn werk gebruiken we Office 2003, als ik in Outlook een nieuwe mail open, de geadreseerde invul, onderwerp invul en dan een poging doe om mijn bericht te typen. Dan sluit Outlook de nieuwe mail af (niet het gehele programma!). Hij slaat de mail niet op onder concepten of verzonden mails o.i.d. Ik kan mijn mail nergens terug vinden.

Wat hebben ik (en mijn baas) geprobeert om dit probleem te verhelpen:

- Inbox opschonen (Er stonden heel veel emails in de inbox)
- Analyse en Herstel
- Nieuwe update downloaden in installeeren
- Via Configuratie Scherm -> Outlook -> Opnieuw instaleren

Maar het probleem is er nog steeds. Ik hoop dat ik het probleem goed het omschreven zodat jullie er wat mee kunnen doen.

P.S Dit probleem had ik ook met WORD alleen dit probleem is al verholpen. WORD sloot zichzelf af als ik begon te typen. Alleen als ik nu eerst outlook open en een mail probeer te versturen, en hij heeft zich zelf af gesloten, dan doet WORD het ook niet meer.

Ik hoop nogmaals dat jullie mij kunnen helpen, want ik kan zo niet meer verder met mijn werk.

Alvast bedankt,
Maarten de Vries

Goedenmorgen,

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik weet nog niet precies hoe jullie te werk gaan, maar ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen, hopend dat jullie een oplossing voor mijn probleem weten.

Het is als volgt; op mijn werk gebruiken we Office 2003, als ik in Outlook een nieuwe mail open, de geadreseerde invul, onderwerp invul en dan een poging doe om mijn bericht te typen. Dan sluit Outlook de nieuwe mail af (niet het gehele programma!). Hij slaat de mail niet op onder concepten of verzonden mails o.i.d. Ik kan mijn mail nergens terug vinden.

Wat hebben ik (en mijn baas) geprobeert om dit probleem te verhelpen:

- Inbox opschonen (Er stonden heel veel emails in de inbox)
- Analyse en Herstel
- Nieuwe update downloaden in installeeren
- Via Configuratie Scherm -> Outlook -> Opnieuw instaleren

Maar het probleem is er nog steeds. Ik hoop dat ik het probleem goed het omschreven zodat jullie er wat mee kunnen doen.

P.S Dit probleem had ik ook met WORD alleen dit probleem is al verholpen. WORD sloot zichzelf af als ik begon te typen. Alleen als ik nu eerst outlook open en een mail probeer te versturen, en hij heeft zich zelf af gesloten, dan doet WORD het ook niet meer.

Ik hoop nogmaals dat jullie mij kunnen helpen, want ik kan zo niet meer verder met mijn werk.

Alvast bedankt,
Maarten de Vries

Hoe zit het met de activatie, kijk even in menu help of je nog moet activeren of niet

Gebruik je Word als Email editor? Zo ja, stel dat dan eens anders in...

Is er op de machine recentelijk of wat langer geleden een andere versie van Outlook geprobeerd te installeren dan wel is er een installatiedisk van een andere versie in de drive geweest?

Hoe moet ik dit doen?

Is er op de machine recentelijk of wat langer geleden een andere versie van Outlook geprobeerd te installeren dan wel is er een installatiedisk van een andere versie in de drive geweest?

Nee, niet dat ik weet. Ze werken al bijna 7 jaar met dit programma. (Wel update na update)

Gewoon verwijderen lukt idd. niet altijd (althans niet grondig), misschien wordt het tijd om een Microsoft tool daarvoor te gebruiken? Klik

In Outlook:

Menu: Extra > Opties... ; tabblad 'E-mailindeling'
Haal hier evt. de vinkjes weg bij 'Microsoft Word 2003 gebruiken ....' etc.

Bevestigen met OK en Outlook even afsluiten en opnieuw starten.

Gedaan en nu sluit hij zichzelf niet meer af. Bedankt hiervoor.

Alleen is hier het probleem nou opgelost? Of alleen het probleem
omzeilt?

Maar outlook doet het weer, bedankt!

Groeten,

Nou ....

Eigenlijk is het probleem 'omzeilt' maar duidelijk is in elk geval dat het probleem afkomstig is uit Word en niet uit Outlook.
Als je Word als e-maileditor gebruikt heb je het probleem kennelijk wél en anders niet ......

Verbaas je niet, als het probleem in Word t.z.t. weer terugkomt.
Mocht dit zo zijn, dan lijkt de 'tip' van Pasja de meest aangewezen ..... nadat je uiteraard eerst het MsOfficepakket van de betreffende pc hebt verwijderd

Laatst bewerkt:
Gelet op het feit dat je Word als editor zonder problemen moet kunnen gebruiken, is er kennelijk een probleem wanneer daarvoor wordt gekozen.

't is een oude truuk, maar heb je al eens de normal.dot in Word verwijderd? Goede kans dat dáár de oorzaak van je ellende zit.

Je zou eens kunnen proberen die .dot te verwijderen, daarna in Outlook de zaak weer terug te draaien (Word als editor gebruiken) en als het dán zou werken, dan...................

Laatst bewerkt:
Het word probleem had ik al opgelost door het Normal.dot te verwijderen ... maar inderdaad zoals er gezegt werd, het word probleem is ook weer terug gekomen.

Ik heb de WORD editor in OUTLOOK uitgevinkt maar als ik dan een "test" mail heb verstuurd (wat het trouwens wel gewoon doet zonder uit te vallen :D) Doet WORD het weer niet ......

Dus het probleem is nu nog steeds neit opgelost, maar ik moet ook een verhaaltje hebben voor mijn baas want hij geilt nogal op zijn netwerk. (Met andere woorden hij is er nog al zuinig mee.)

... en dus denk ik tóch MsOffice verwijderen met behulp van:

http://office.microsoft.com/en-gb/help/HA011362891033.aspx

Na opnieuw starten pc:

De map onder Program Files, waaronder MsOffice was geïnstalleerd verwijderen

Hierna - na herstart pc - CCleaner evt. nog installeren en zijn werk laten doen (zie link hieronder)

En na tenslotte opnieuw een herstart MsOffice opnieuw installeren.

Deze procedure zal qua tijd niet opwegen tegen alle tijd die je nu nog kwijt bent aan achterhalen van de oorzaak, als je die al vindt.

Ok, ik snap wat jullie bedoelen, maar het is voor mij ook een beetje hocus spocus allemaal. Ik moet mijn baas dit verhaal verkopen zodat hij snapt wat er gebeuren gaat, maar het is ook wel handig dat ik dat weet.

Nu denk ik aan de oplossing: Verwijderen van geheel office spul, met die removal kit, dan de bende opnieuw installeren.

De vragen die ik nu al kan raden wat hij gaat vragen:

- Gaan bestaande bestanden verloren? (Opgeslagen bestanden?)
- Schaad dit het netwerk?!

Hoi,

Dan kan je op beide vragen 'nee' antwoorden.

Het verwijderen van programma's doet letterlijk wat het zegt en dus niet het verwijderen van eigen gegevens.
Wél raak je w.s. ook een aantal instellingen kwijt, maar juist daarin kan ook de oorzaak van je oorspronkelijke problemen liggen ....
Overigens wordt hiermee niks gewijzigd aan 'het netwerk', alleen aan de instellingen op die pc, die te maken 'zouden kunnen hebben' met het netwerk.

Nu denk ik aan de oplossing: Verwijderen van geheel office spul, met die removal kit, dan de bende opnieuw installeren.

waarbij je wellicht één niet onbelangrijk kleinigheidje over het hoofd ziet................ die removal tool is niet te gebruiken voor Office 2003

Ja,
als jij al je berichten goed leest (bericht van 12.54) dan had ik niet voor een tweede keer hoeven schrijven dat die tool niet in 2003 werkt (Volgens Microsoft zelf. Ik kan het tenminste niet anders lezen dan dat die tool niet werkt in / voor 2003) én ik heb al twee keer gewezen op een ander artikel (tooltje) van Microsoft, zonder te weten óf die wél oplossingen gaat brengen. (Bericht van 12.40 én van 10.10)

Quote UIT het tooltje waaruit ik meen op te maken dat die NIET voor 2003 is gemaakt:

The Removal Wizard can detect and remove Microsoft Office 4.x, Office 95, Office 97, and Office 2000

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan