Office 2007 installeert gewoonweg niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Espio

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Goeiedag, beste heren en dames.

ik zit namelijk met het volgende probleem:
op een computer van een klant wil de originele Office 2007 maar niet instaleren,
hij stopt gewoon na 1 a 2 minuutjes en geeft dan gewoon "er is een fout opgetreden tijdens het installeren,...".

het zit namelijk zo dat ik leercontract doe en dat dit de eerste keer is in mijn 2 jaar dat ik dit tegenkom (of ik kan het al eens tegengekomen zijn en ben het al vergeten, zoals gewoonlijk)

ik zou dit moeten oplossen zonder de PC opnieuw te installeren als het mogelijk is.

ik heb al verschillende methodes geprobeerd, maar het mocht niet baten, BEHALVE dat 1 manier de installatie wel iets heeft vooruit doen gaan maar toen kreeg ik weer die melding.

dit is wat ik geprobeerd heb :
-Microsoft clean up utillity, heeft het iets doen vooruit gaan.
-oude offices als eerste verwijderd
-Bepaalde DLL files die ontbraken terug bijgevoegd

het is namelijk wel zo dat die computer vol met spyware en virussen zat (hij is pas een maand geleden hier geweest, sommige mensen leren het ook nooit), maar ondertussen is die toch weer flink opgeschoond.

ik ben ten einde raad, op google vond ik ook al geen zinnig antwoord hierover, ik weet dat dit nochtans veel voorkomt.

de computer draait op Windows XP SP3

en is een HP Pavilion T3625 en de office kwam net uit de verpakking en is volkomen legaal.

ik hoop dat ik snel een oplossing kan vinden of krijgen, zodat ik mijn weekend zonder kopzorgen kan beginnen.

dank bij voorbaat
-Espio

Ik zou eens het ding opschonen met CCleaner en vervolgens MBam.

bedankt voor de snelle reply, ik ga nogmaals een poging wagen met CCleaner, maar ik weet niet of ik MBAM nog eens zou laten runnen, het heeft al 2 dagen constant zitten scannen, alhoewel ik moet zeggen dat met iedere keer dat ik Panda en MBAM liet lopen de scans steeds langer duurde alsof er telkens iets dat blokeert beetje bij beetje uit de weg geruimd werd, de scans gingen van 1 uur naar 20-24 uur.

ik heb met CCleaner nogmaals een poging gewaagd, maar het heeft niet mogen baten

Laatst bewerkt:
Natuurlijk weet ik niet welk probleem je precies hebt, maar ik zou beginnen met de installatie-software eerst naar de pc te kopieren, en de setup vandaar uit te starten. Je bent dan redelijk zeker dat er geen probleem met toegang tot de setup-bestanden is.

Er schijnt ook een log-bestand te worden geschreven, waarover ik het volgende vond op Internet:
From Start=>Run type
%temp%
and in the temp folder use the details view and look for the most recent Setup(xxxx).log file and see if it gives you any
information on what the issue is.

Natuurlijk kun je ook veiligheidshalve 2 installatie-CD's meenemen (waarbij natuurlijk de ene niet een kopie is van de andere).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk weet ik niet welk probleem je precies hebt, maar ik zou beginnen met de installatie-software eerst naar de pc te kopieren, en de setup vandaar uit te starten. Je bent dan redelijk zeker dat er geen probleem met toegang tot de setup-bestanden is.

Er schijnt ook een log-bestand te worden geschreven, waarover ik het volgende vond op Internet:

Natuurlijk kun je ook veiligheidshalve 2 installatie-CD's meenemen (waarbij natuurlijk de ene niet een kopie is van de andere).

Tijs.

bedankt, ik ben op het moment de files nu op de pc aan het kopieren en ga zo nog eens een poging wagen, ik houd jullie op de hoogte.

het heeft jammer genoeg niet geholpen, ik heb wel eens gekeken naar die log files, ik ben meteen naar onder gescrold en dit is het resultaat, kijk ook even een paar regeltjes hoger dan waar ik geselecteerd heb. daar heeft hij het weer over een patchpack die ik normaal verwijderd heb.

Officeerror1.jpg

de klant is ondertussen ook het systeem komen afhalen, maar komt er dinsdag mee terug, omdat hij hem niet langer kon missen

Laatst bewerkt:
Google maar of je o.b.v. die melding iets kunt vernemen over de foutmelding.

Overigens ga ik er wel vanuit dat je de evt. meegeleverde trial-versie van Office eerst volledig hebt gedeïnstalleerd? Inclusief Office aanmeld-software (in ieder geval te vinden op HP Vista machines van tegenwoordig).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Google maar of je o.b.v. die melding iets kunt vernemen over de foutmelding.

Overigens ga ik er wel vanuit dat je de evt. meegeleverde trial-versie van Office eerst volledig hebt gedeïnstalleerd?

Tijs.
dat is via die microsoft cleanup utility gebeurd, voor de rest was er niets te vernemen bij software, dus dat is het enige wat ik kon verwijderen

dit is wat er op de site van microsoft stond, maar een oplossing hebben ze niet echt geplaatst

ERROR_PATCH_PACKAGE_
OPEN_FAILED 1635 Kan dit patchpakket niet openen.
Controleer of het patchpakket bestaat en
of u er toegang tot hebt, of neem contact op met
de fabrikant van de toepassing om te controleren of dit
een geldig Windows Installer-patchpakket is.

Laatst bewerkt:
Ik zou bellen met de leverancier van de Office 2007, je bevindingen melden, en verder die leverancier het probleem laten uitzoeken/navragen.

Tijs.

Ik zou bellen met de leverancier van de Office 2007, je bevindingen melden, en verder die leverancier het probleem laten uitzoeken/navragen.

Tijs.

dat zal dan pas iets voor dinsdag zijn, bedankt voor de reply's

dan mag er voor mijn part een slot op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan