office 2007 office 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baiko

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
hoi,

ik heb nieuwe laptop met windows vista buseness erop en een trail versie van office 2007
nu heb ik office 2003 geinstalleerd en alles werkt uitgenomen outlook 2003
krijg volgende melding "kan outlook niet starten MAPI32.dll is beschadigd of de versie is verkeerd. mogelijk komt dat doordat u andere software voor e-mail hebt geinstalleerd installeer outlook opnieuw " ( windows mail staat inderdaad autmatisch geinstalleerd)
ik heb outlook opnieuw geinstalleerd zondr resultaat
heeft hier iemand een oplossing voor .
alvast bedankt

mvg

Ik neem aan dat je de trial versie van Office2007 eerst had gedeïnstalleerd vóórdat je Office2003 had geïnstalleerd?

Indien niet, dat dan nog even doen:
1. Office 2007 deïnstalleren
2. Office 2003 deïnstalleren
3. Office 2003 installeren.

Krijg je dan in Outlook nog steeds die foutmelding, dan moet je op zoek naar mapi32.dll op je harde schijf, en alle gevonden versies hernoemen, bijv. naar mapi32_old.dll

Daarna Office 2003 herstellen (Office2003 aanklikken in het Software-centrum, Wijzigen kiezen en verderop tijdens het proces Herstellen danwel Repareren danwel Repair kiezen).

Tijs.

Ik neem aan dat je de trial versie van Office2007 eerst had gedeïnstalleerd vóórdat je Office2003 had geïnstalleerd?

Indien niet, dat dan nog even doen:
1. Office 2007 deïnstalleren
2. Office 2003 deïnstalleren
3. Office 2003 installeren.

Krijg je dan in Outlook nog steeds die foutmelding, dan moet je op zoek naar mapi32.dll op je harde schijf, en alle gevonden versies hernoemen, bijv. naar mapi32_old.dll

Daarna Office 2003 herstellen (Office2003 aanklikken in het Software-centrum, Wijzigen kiezen en verderop tijdens het proces Herstellen danwel Repareren danwel Repair kiezen).

Tijs.

ja office 2007 was eerst geinstalleerd

Dan is het duidelijk wat je moet doen: Op je harde schijf op zoek naar mapi32.dll, die hernoemen, en reparatie-actie van Office 2003 starten.

Tijs.

Dan is het duidelijk wat je moet doen: Op je harde schijf op zoek naar mapi32.dll, die hernoemen, en reparatie-actie van Office 2003 starten.

Tijs.

hij vind geen mapi32.dll op harde schijf
nog suggestie's

Dan gewoon de herstel-functie gebruiken. Het bestand zou dan weer teruggezet moeten worden op je pc.

Succes,

Tijs.

Dan gewoon de herstel-functie gebruiken. Het bestand zou dan weer teruggezet moeten worden op je pc.

Succes,

Tijs.

heb van office 2003 de herstelfunctie uitgevoerd
maar hij vind nog steeds geen mapi32.dll

mvg,

Kijk hieronder waar in mijn WinXp Professional allemaal *mapi32.dll bestanden staan.

C:\>dir /s /a *mapi32.dll
Het volume in station C heeft geen naam.
Het volumenummer is 0056-5EED

Map van C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043

22-07-2003 14:22 141.888 MAPI32.DLL
03-08-2003 19:51 1.354.816 MSMAPI32.DLL
2 bestand(en) 1.496.704 bytes

Map van C:\WINDOWS\system32

31-12-2002 14:00 112.128 mapi32.dll
1 bestand(en) 112.128 bytes

Totaal aantal weergegeven bestanden:
3 bestand(en) 1.608.832 bytes
0 map(pen) 1.027.760.128 bytes beschikbaar

Ik heb de NL versie van Office 2003. Heb je de engelse, dan zal de map onder C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI een andere naam hebben.

Kijk even na wat jij kunt vinden hieromtrent. Doe dat op deze manier: Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a C:\*mapi32.dll

Tijs.

Kijk hieronder waar in mijn WinXp Professional allemaal *mapi32.dll bestanden staan.

Ik heb de NL versie van Office 2003. Heb je de engelse, dan zal de map onder C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI een andere naam hebben.

Kijk even na wat jij kunt vinden hieromtrent. Doe dat op deze manier: Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a C:\*mapi32.dll

Tijs.

ja hij staat inderdaad ook daaronder
heb volgende gedaan
gewijzigd in mapi32old.dll herstelfunctie office 2003 gedaan en heeft niet geholpen
staat momenteel nog altijd op mapi32old.dll.
mvg,

Probeer dan nog een keer volledig deïnstalleren en opnieuw installeren. Als dat niet helpt, dan ben ik bang dat je installatiepakket van Office 2003 niet kompleet is.

Tijs.

Probeer dan nog een keer volledig deïnstalleren en opnieuw installeren. Als dat niet helpt, dan ben ik bang dat je installatiepakket van Office 2003 niet kompleet is.

Tijs.

zal ik nog eens proberen
maar het pakket is zeker compleet want het werkt op xp wel perfect
staat momenteel nog op mijn oude pc en het werkt perfect
het is op de nieuwe pc met vista en office 2007 dat het probleem zich voor doet
mvg

zal ik nog eens proberen
maar het pakket is zeker compleet want het werkt op xp wel perfect
staat momenteel nog op mijn oude pc en het werkt perfect
het is op de nieuwe pc met vista en office 2007 dat het probleem zich voor doet
mvg

office 2003 verwijderd en terug geinstalleerd zonder resultaat
mapi32old.dll staat er nog steeds hij is niet gewijzigd
mvg

Dan weet ik het ook niet. Hopelijk heeft iemand anders nog tips voor je.

Tijs.

hoi,
voor diegenen die willen weten,
het is opgelost door volgende files te veranderen in old
MSMAPI32.DLL naar MSMAPI32.OLD 2x éénmaal in de map 1043 en éénmaal in de map 1033

(niet MAPIE32.DLL zoals in de foutmelddingstaat)
info gevonden bij microsoft

alles werkt perfect nu beide office's 2007 en 2003

mvg,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan