Office 2007 trial overschrijven door gekochte versie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik heb een Trial maar nu Office 2007 van een kennis, want die mag op 3 computers!
Kan ik nu de cdrom van die versie gewoon draaien en hoe gaat dit dan met de trial die nog geldt?

waarschijnlijk vraagt de setup of je de oude versie wil verwijderen.

Aanbevolen is om éérst de Trial te deïnstalleren, en daarna pas aan de installatie van de 'volledige' versie te beginnen. Dit om een 'mix' van Trial en volledige versie te voorkomen.

Zeker omdat je blijkbaar een Home versie van Office2007 gebruikt zou ik zeker deze methode volgen (je kunt de Trial niet 'upgraden' naar een volledige versie met een Office 2007 Home versie).

Tijs.

Dank

Normaal gesproken kun je na de Trial periode software kopen, bij microsoft kost dit 135 euro. Kan ook online.
Zag nu dat de Aldi volgende week Office voor 89 euro verkoopt. Ga die halen en de trial deinstalleren, altijd jammer want het is nooit helemaal duidelijk wat er nu precies wel en niet wegmoet......! en dan de nieuwe installeren.

Je moet na de trial versie een licentie kopen. Betekent dit ook dat als je iemand kent met Office 2007 pakket en 3 licensies die maar 2 licenties gebruikt, ik met alleen een code, de trial versie kan omzetten in een vast Office pakket??????

Als office in de winkel er al ingezet is, zou de verkoper de code of cdrom toch mee hebben moeten geven?

Die upgrade van een trial is eigenlijk een Professional Edition (met een paar beperkingen, zie laatste paragraaf).
1. Die is veel duurder dan de Home (of Student versie)
2. Is uitgebreider dan de Home versie
3. Is niet te krijgen in zo'n 3 x installeren-versie

Die 3x installeren-versie van die kennis is bedoeld binnen 1 huis, vandaar dat hij er maar 1 cd-rom erbij geleverd kreeg bij aanschaf.

En nee, bij de trial versie worden de cd-roms worden niet bijgeleverd, juist omdat het maar een trial betreft en de (installatie-)software al op de harde schijf staat. Zelfs al zou je die versie aanschaffen na de trial-periode, dan krijg je (zover ik weet) niet een cd-rom erbij opgestuurd, omdat de installatie-software al op de harde schijf staat.
Overigens meen ik begrepen te hebben dat die Professional versie eigenlijk een OEM versie is die je niet los van de pc mag doorverkopen. Vandaar de lage prijs (de normal Professional edition kost rond de 500 euro, zo uit mijn hoofd).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb toch echt een trial Home and Student. Die zat al op de Aldi Pc die ik in dec 2009 gekocht heb.

Nu wil ik bij de ALDI volgende week zaterdag voor 89 euro de Home and Student van Microsoft kopen.
Dan zit de software er dus al op. Ik denk dat ik de cd afdraai misschien vindt het programma wel dat dit er al staat en niet nogmaals hoeft?!

Ok, ik zal wel in de war zijn met pc's die Vista Ultimate etc. hebben, want de Office trial versies daarvan zijn zeker niet de Home versies.

Het zou dus kunnen zijn dat je het redt met alleen het invoeren van de licentiecode, maar als die niet wordt geaccepteerd dan de trial software verwijderen en jouw versie installeren.

M.b.t. die phpnuke etc.: Office zónder licentiecode is een soort 'trial-versie', dus vandaar dat het als shareware wordt gepresenteerd.
Ook de andere programma's zijn óf freeware, óf shareware óf trialware.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat een enorn gedoe. Als ik naar de demoversie ga en ik klik aan dat ik een gekochte versie heb, dan krijg ik word. Dus kan de licentie helemaal niet invoeren, er is geen wizard.
Voor de vierde keer de pc in fabrieksstand zetten trek ik ook niet, dan zou ik nl de demo niet kunnen activeren en direct de gekochte licentie invoeren.

Er staat op de microsoft site iets over conversie maar die link klopt niet, heb ik weer.

Ik wil het vandaag klaarhebben want ik ben dit gedoe meeer dan zat....

Heb ik het goed begrepen dat je de beschikking hebt over de installatie-CD die hoort bij jouw versie?
Indien ja, dan doen zoals ik gezegd hebt: Trial deïnstalleren en jouw versie van CD installeren.

Tijs.

Ik heb het opgelost door de pc weer in de fabrieksinstelling te zetten en daarna via het office activeringsprogramma gekozen voor gekochte versie ipv voor trial...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan