office 2007 word/access database gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneRijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Wie kan mij helpen met het volgende.

Ik ben bezig met een standaard brief te maken.
Ik heb deze gekoppeld aan een klanten database uit access.
Nu wil ik dat er een popup scherm komt, als het word document wordt geopend, waar je een klant kan kiezen en als je op OK klikt, dan moeten de gegevens “naam, adres, contact persoon enz op de juiste plek worden ingevuld in het word document.

Zoals ik het nu heb gaat het ook, maar dat is gemaakt met samenvoegen (verzendlijst)
Op zich geen probleem als je maar een paar klanten hebt. Het wordt anders bij een database met 100 of meer klanten. Dan moet je met de opties “volgend en vorig” record gaan zoeken naar de juiste klant en die page afdrukken.

Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Peace,
René :thumb:

Hooi,

Ik weet niet hoe je dat doet en of dat kan.

Wel weet ik dat je vanuit Word dezelfde functie kan maken vanuit word zelf.
Namelijk door naar Invoeren --> Veld te gaan en dan het gewenste veld soort kiezen. Wanneer je dit gedaan hebt kan je vanuit Excel je o.a klant gegevens oproepen en kan er dus bijvoorbeeld tussen de gegevens van klanten gekozen worden die in het Excel bestand staan. Enz enz voor alle andere soort gegevens.

Hopelijk help ik je hiermee :thumb:

Bedankt voor je reactie. :)

Ik heb het al opgelost.
Ik heb het nu vanuit Access geregeld. Ik kan nu vanuit Access op een knop klikken en vervolgens wordt Word gestart en wordt het huidige record overgeheveld naar Word.

Peace,
Rich_Art. :wink:

nog een vraagje hierover:

ik heb in mijn database een formulier waarin ik gegevens van een klant kan invoeren/wijzigen. Vervolgens heb ik een opdrachtknop gekoppeld aan een macro. Als ik op de knop drukt opent een word document welke gekoppeld is aan de access database.

Tot zover goed, maar Ik moet dan alleen in word nog wel de juiste record opzoeken bij 'Geadresseerden voor afdruk samenvoegen' en vervolgens 'Samenvoegen naar een nieuwe document'.

Hoe kan ik de laatst gewijzigde record automatisch samenvoegen naar word?? (het liefst zonder VBA want daar heb ik nog niet zoveel kaas van gegeten...)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan