office 2010 kopen met twee huishoudens

Status
Niet open voor verdere reacties.

diegiebeet

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
dag,
ik wil office 2010 aanschaffen; mijn ouders ook. Is het mogelijk om één keer office 2010 te kopen en dan op twee pc's die dus niet in één woning staan gebruik te maken van office 2010?

Je zult dan een versie moeten kopen met meerdere licenties. Dat de computers niet in één huis staan doet er niet toe.

Dat weet ik niet precies, maar een versie met meerdere licenties is natuurlijk altijd duurder.

De goedkope versies geven de mogelijkheid op meerdere pc's te installeren, maar volgens mij met één IP adres... maar weet dat niet zeker vandaar m'n vraag

bedankt voor je reactie in ieder geval

De licentie staat slechts één huishouden toe.

Als u een retaillicentie voor een traditionele schijf met Office 2010 voor Thuisgebruik en Studenten aanschaft, mag u volgens de voorwaarden van de retaillicentie Office 2010 voor Thuisgebruik en Studenten op maximaal drie pc's in één huishouden installeren, activeren en gebruiken.

Dat zullen ze echter niet via een IP adres controleren, want als je je eigen laptop met Office meeneemt naar je ouders (of waar dan ook naar toe) kan dat volkomen legaal.

mvg Leo

Ben je student/leerling?
Surfspot kan dan een goedkopere versie bieden (mits je opleiding aangesloten is)

Werkgevers willen ook nog wel eens een Home user program hebben voor office...

De licentie staat slechts één huishouden toe.

Dat zullen ze echter niet via een IP adres controleren, want als je je eigen laptop met Office meeneemt naar je ouders (of waar dan ook naar toe) kan dat volkomen legaal.

mvg Leo

dat denk ik ook niet, maar hoe controleren ze het dan wel?

Persoonlijk denk ik dat ze naar het aantal activaties kijken.
Dus maximaal drie.
Daarom denk ik zelf dus dat het wel kan. Al is dat echt een redenatie.
Echt zeker weet ik het niet.
En je overtreedt wel de licentie voorwaarden, dus het is dan niet meer legaal.
Maar ja, als je ouders nu af een toe een word documentje maken of openen dan is het niet echt onbegrijpelijk.

Alternatieven zijn het gratis open offce(lijkt op office 2003)
Google docs (basis functionaliteit)
en Microsoft Web Apps, ook basis functionaliteit, maar wel hetzelfde als office 2010

Laatst bewerkt:
Sorry Puppie, volgens mij hebben we het over hetzelfde
Eén licentie voor drie pc's.
In de voorwaarden staat dat deze dan wél van één huishouden moeten zijn (zie eerder citaat)

Bij Alternate trouwens voor € 109

En de door ellasar genoemde Surfspot heeft helemaal goedkope software als er een gezinslid is met banden met onderwijs (kind op de lagere school is vaak al voldoende)

ik koop het pakket en installeer het bij mij op de laptop.
ik installeer het bij mijn ouders...dan blijft het bij 1 huishouden.
Al wonen mijn ouders 100 meter verder.

Voor mij heb je helemaal gelijk. Of Microsoft dat ook vindt????;)

Wiki:D)

Laatst bewerkt:
volgens de winkel is het inderdaad binnen één huishouden, dus één woning.

geen zin om 130 euro te betalen voor een pakket terwijl ik enkel basaal word en sporadisch excel gebruik. Heb maar office 2000 weer geinstalleerd en dat voldoet aan m'n wensen.
m'n ouders willen om een duistere reden per se nieuwer (gebruiken enkel word, ook minimaal :rolleyes:) die moeten dan maar kopen.

Je ouders kunnen kennis maken met Office 2010 door van de trial versie gebruik te maken. Kunnen zij eerst eens kijken of dit pakket hen bevalt. Voor huis tuin en keuken gebruik adviseer ik 2010 niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan