office 2013 problemen met tekst invoer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keeserna

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
In Word en Outlook is bij mij de invoer van tekst totaal anders dan in andere versie's. De cursor is dikwijls al een eind verder dan de zichtbare tekst. Na wat geprobeer, door b.v. een paar keer op de enter of spatiebalk te drukken schiet de tekst ineens te voorschijn. Ook correcties van tekst werkt anders.
Los hiervan komt er regelmatig een compleet scherm met allerlei fragmenten, zie de bijlage: een screenshot tijdens het opstellen van een mail.
Ik heb Office al een paar keer opnieuw geinstalleerd en nu ook met een backupschijf maar dit probleem blijft.
Ik zou graag willen weten hoe ik dit gedoe kan voorkomen of herstellen.
schermafbeelding.jpg

Hallo Keeserna,

Wat zijn de specificaties van je computer? Het kan zijn dat deze misschien niet voldoen aan de eisen van Office 2013

MVG

jopi328

De specificatie tref je hierbij aan:

Windows,"Windows 7 Professional Edition (64-bit) Service Pack 1 (Build 7601)"
Internet Explorer,"9.0.8112.16421"
Memory (RAM),"6143 MB"
CPU Info,"Intel(R) Core(TM) i7 CPU 920 @ 2.67GHz"
CPU Speed,"2660,4 MHz"
Sound Card,"Speakers (Realtek High Definiti |
Realtek Digital Output (Realtek |
Display Adapters"",""ATI Radeon HD 5700 Series | ATI Radeon HD 5700 Series | ATI Radeon HD 5700 Series | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver"""
Monitors,"1x Generic PnP Monitor | "
Screen Resolution,"1920 X 1080 - 32 bit"
Network,"Network Present"
Network Adapters,"Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)"
CD / DVD Drives,"1x (F: | ) F: HL-DT-STBDDVDRW CH08LS10"
Ports,"COM Ports NOT Present. LPT Port NOT Present. "
Mouse,"16 Button Wheel Mouse Present"
Hard Disks,"C: 277,1GB | D: 649,2GB | E: 5,2GB"
Hard Disks - Free,"C: 217,0GB | D: 427,5GB | E: 296,0MB"
USB Controllers,"8 host controllers."
Firewire (1394),"Not Detected"
Manufacturer *,"Award Software International, Inc."
Product Make *,"EX58-UD3R"
AC Power Status,"OnLine"
BIOS Info,"| |"
Time Zone,"West-Europa (standaardtijd)"
Battery Status,"No Battery"
Motherboard *,"Gigabyte Technology Co., Ltd. EX58-UD3R"
SM BIOS,"FB "

Hallo jopi328

Zijn de verstrekte gegevens voldoende om te kunnen vaststellen of het probleem door de PC wordt veroorzaakt?

Ik zie een reactie graag tegemoet.
Mvg,
Keeserna

Blijkbaar kan mijn vraag niet beantwoord worden. Ik blijf nog steeds problemen ondervinden bij Outlook en Word.
Zo wordt bij het typen van tekst wordt dikwijls de laatste letter pas zichtbaar als ik op de spatiebalk druk, met als gevolg dat er een spatie teveel ontstaat. Ook bij correctie is het gerag duidelijk anders dan bij de versie 2010.
Als niemand een reden kan aangeven dan zou een mailadres waarbij problemen met Office 2013 gemeld kunnen worden. Er is nu alleen een ( dure ) telefonische mogelijkheid maar leg dit probleem maar eens uit via de telefoon.

Ik ben benieuwd of er een oplossing voor handen is.

M.vr.gr.
Kees

Hallo Keeserna,

Je specificaties zien er uitstekend uit, daar kan het niet aan liggen. Heb je al geprobeerd het product opnieuw te installeren? En hoe heb je je licentie verkregen?

mvg

jopi328

Hallo Jopi328,

Ik heb de licentie met code via het bedrijf en ook een backup schijf.
Alles al geprobeerd, incl. grondig verwijderen en herinstalleren.
Het lijkt wel of ik verkeerde toetsen gebruik want het gedrag is heel erg vervelend en tijdrovend. Dit kan nooit de bedoeling zijn van een nieuwere versie. Met 2010 ook nooit enig probleem gehad.
Al met al zou ik het liefste weer terug gaan naar 2013 maar ik wil de extra mogelijkheden gebruiken voor een administratie van een vereniging.

Mocht je nog iets kunnen vinden, ik zou je dankbaar zijn.

Groeten,
Kees

Laatst bewerkt:
Hallo Jopi328,

Het lijkt wel of ik verkeerde toetsen gebruik want het gedrag is heel erg vervelend en tijdrovend. Dit kan nooit de bedoeling zijn van een nieuwere versie. Met 2010 ook nooit enig probleem gehad.
Al met al zou ik het liefste weer terug gaan naar 2013 maar ik wil de extra mogelijkheden gebruiken voor een administratie van een vereniging.

Groeten,
Kees

Hallo Jopi328,

Groeten,
Kees

Het is alweer een paar maanden geleden dat ik mijn probleem voorlegde maar helaas heb ik nog steeds geen oplossing ontvangen.
Ik kan mij niet voorstellen dat alleen bij mij dit probleem aan de orde is. Zoals aangegeven is alles al een paar keer opnieuw geinstalleerd en mij PC is als meer dan voldoende aangemerkt om met office 2013 te kunnen werken. In alle andere programma's is de tekstinvoer normaal.
Ik zou het zeer op prijs stellen als er iemand kan aangegeven waaraan dit gedoe ligt.

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groeten,
Kees van Beek

oplossing

Mijn vraag over het vreemde gedrag bij tekstinvoer in word en outlook is nooit afdoende beantwoord.

Ik ben er nu achter gekomen waar het probleem door was ontstaan.
Bij het standaard installeren van Office 15 wordt een setup gehanteerd waarbij geen keuze is voor systeem 32 of 64. 32 wordt blijkbaar standaard geïnstalleerd.
Nu blijkt echter dat de keuze er wel is want via de backup schijf bij data?? kan je hiervoor kiezen.
Ik heb nu 64 geïnstalleerd en... alle problemen (al ruim een jaar) zijn verdwenen.
Vreemd dat deze simpele oplossing door de vele deskundigen niet is aangereikt!!

Misschien hebben andere gebruikers hier wat aan.

Voor mij is deze discussie nu definitief gesloten.

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan