office 365: Geen machtiging om op te slaan in one drive

• Onderwerp starter Onderwerp starter vpw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vpw

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Ik wil een bestand opslaan in onedrive. Ik krijg echter de melding dat uploaden mislukt is omdat er niet gecontroleerd kan worden of ik over voldoende machtigingen beschik. Hoe kan ik dit oplossen?

Eerste wat ik zou doen is inloggen op de portal (= https://portal.microsoftonline.com ) en kijken of je daar niet eerst wat moet doen m.b.t. het openstellen van een map.
Of je moet mogelijk eerst de onedrive ruimte "vrijschakelen", wat (hopelijk) ook kan via de portal.
Ook (in ieder geval van belang als je Sharepoint in je account hebt, dus mogelijk ook van belang voor OneDrive: Log in op de portal via Internet Explorer en vink aan bij het inloggen op de portal dat gebruikersnaam + wachtwoord onthouden moeten worden. Sla je inloggegevens op.

Nog een mogelijkheid: Mogelijk is er in Referentiebeheer wat fout, nu. Ga naar Configuratiescherm, zet de weergave op "Kleine pictogrammen" en dubbelklik op Referentiebeheer.
In deze weblink wordt gesproken over een MicrosoftOffice15_Data referentie die je moet verwijderen, waarna je in (bijv.) een nieuw gestarte Word weer de OneDrive verbinding opnieuw kunt aanleggen. Details staan in die weblink, dus kijk daar even.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan