Office 365 icm iCLoud

FrankM076

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2026
Heb een nieuwe laptop met Windows 11 en de laatste versie van Office en iCloud geinstalleerd.
Na wat zoekwerk op het internet de classic versie van Office gebruikt, maar krijg iCloud niet werkend en Office blijft onderstaande melding maar geven ondanks dfat bij apps de juiste e-mail client is geselecteerd.

iemand een idee wat er aan de hand is ?

2026-03-17_08h53_48.png

Na wat zoekwerk op het internet de classic versie van Office gebruikt,
Cryptische boodschap, want ik heb nog nooit van de 'classic versie' van Office gehoord. Bedoel je de allereerste versie? Die gaat natuurlijk nooit weken, want die is voor Windows 3.11 etc. Gemaakt. Office 365 kan je op twee manieren gebruiken: de online versie, en de lokale versie. Bij de laatste worden alle programma's op je lokale pc gezet. Maar het is in essentie dezelfde versie als de online versie.
Ik betwijfel ook of je boodschap met een lokale 365 versie te maken heeft; ik gebruik die ook al jaren en heb daar geen enkel probleem mee. Sowieso moet je je Outlook ook via de webversie kunnen instellen, want die gebruikt uiteraard dezelfde instellingen.

Ik gok dat hij met classic een office gebruikt die niet (haast) niet cloud-based is. Zoals Officie 2021, 2019 of ouder. Maar The Microsoft Office for Windows (versie 1.0) zou je echt niet meer kunnen draaien.

Hoewel, ik ga toch eens kijken of een virtuele Windows 3.0 kan vinden, om het oude Officie eens te proberen. I ♥ nostalgie!

Dit is de geinstalleerde versie
2026-03-17_10h11_32.png

Bij default apps staat deze ingesteld

2026-03-17_10h12_41.png

Ben geen ITer dus wellicht doe ik iets verkeerd. Maar heb begrepen dat als je bij Outlook overschaled op de nieuwe versie dat dit niet zou samenwerken met iCloud.

Overigens werkt Outllok wel gewoon, maar blijf de melding krijgen en iCloud krijg ik niet aan de praat omdat die meld dat er geen mail client is geinstalleerd

Ga naar instellingen (dat tandwieltje), apps en zoek dan Office op. Klik op de drie puntjes helemaal rechts en kies wijzigen. Geef OK op de User Account Control melding en probeer daarna eens "snel herstellen".

Probeer daarna weer die melding te krijgen. Als die melding weer komt ga dan eens in het toepassingen logboek kijken, of je een foutmelding kan vinden.

Rechtsklik op start, kies "logboeken", Windows logboeken" en dan "Toepassing". Dan krijg je een waslijst aan meldingen te zien die je bijna allemaal mag negeren. Waarschijnlijk staat de foutmelding bijna helemaal bovenaan. Je zoekt naar een uitroepteken met een Rode cirkel (fout) of gele driehoek (waarschuwing) .

Je kan dan die melding gebruiken om verder te zoeken of je post hem hier.

Outlook is er (nog) in twee smaken, want Microsof heeft besloten om een nieuwe versie te ontwikkelen en de oude uit te faseren. Als je de oude gebruikt zie je rechtsboven een knop <Nieuwe Outlook>, en als je die inschakelt krijg je een knop <Outlook Classic>. Beiden werken met dezelfde accountgegevens, en volgens mij ook gewoon i.c.m. iCloud. Althans: bij mij gaat dat goed. Ik vind de nieuwe Outlook rampzalig slecht, dus ik blijf zo lang mogelijk met de oude, 'classic' versie werken. Als jij niet programmeert, kun je rustig overstappen op de nieuwe Outlook, dan is er weinig reden voor jou om te blijven hangen in de classic.

Terug
Bovenaan Onderaan