Office 365 lokaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik krijg, na een herinstallatie, mijn Office 2016 niet meer aan de praat (blijft altijd maar vragen naar een paswoord, dat wijzigen helpt niet en ik vrees dat ik de installatiecode verloren ben).

Omdat ik een beetje wil bijblijven en toch al Office 2013 heb twijfel ik tussen Office 2019 en 365.

De 1 TB opslagruimte bij 365 lijkt me wel interessant.

Heb wel geen interesse standaard mijn bestanden op een MS server op te slaan.
Gebruik Word-Excel-PWT-Outlook-Access, zaken zoals Skype for business interesseren me niet.


Nu mijn (waarschijnlijk domme) vragen:

Worden de programma's in het geval van 365 lokaal geplaatst of gebruik je die online? (Hier in the middle of nowhere regelmatig last met Internet verbinding)

Ik wil een installatie op één PC. Wat als je een andere PC aanschaft? Gewoon 365 de-installeren op de oude en installeren op de nieuwe?

Kan je een Access 365 database op Onedrive zetten en delen met anderen?
 
Hoe ziet dit er bij jou uit?
bij mij in Office 2016 zo:
office2016.JPG
attachment.php
 
Office 2013 is best goed...
Verschillen zijn afhankelijk van wat je doet...

https://computertotaal.nl/artikelen...ternatieven-68763/?API_COOKIE_REDIRECTED=True

Wat ga je er mee doen?
Huis tuin en keukenwerk? Dan voldoet zelfs het gratis LibreOffice dat ook up to date gehouden wordt.

Ik had de 1e keer ook wat inlog meldingen en zo. ik heb ze zo uitgeschakeld en kan ze ook weer in schakelen met een reg bestandje.

Bekijk bijlage SignInOptions-office-2016-ON-OFF.zip

De inhoud ervan is maar heel klein:
uit zetten
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\SignIn]
"SignInPosition"=hex:d0,01,00,00,3a,02,00,00,98,01,00,00,f7,00,00,00,00,46,17,\
  76,91,af,66,5e,b7,a4,76,e4,c2,fd,d4,d9
"SignInOptions"=dword:00000001

aanzetten
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\SignIn]
"SignInPosition"=hex:d0,01,00,00,3a,02,00,00,98,01,00,00,f7,00,00,00,00,46,17,\
  76,91,af,66,5e,b7,a4,76,e4,c2,fd,d4,d9
"SignInOptions"=dword:0000000

dan zie je dat er niks vreemds in zit, je kunt het zelf ook checken. (kies bewerken op het reg bestand en lees....).
Toevoegen van het reg bestand kan via de R-muis of dubbelklikken .
 
Laatst bewerkt:
Access zie ik net, noem je nog.
Kan je een Access 365 database op Onedrive zetten en delen met anderen?
Lees dit eens of dat je we bevalt:
Access does work different.

Excel, or Word tend to be ONE document and work on r SharePoint.

is now editing "ePoint lists. If you do this, then you can place a copy of the Accessthe WHOLE document at once. (so they make a “copy” to work on – Access does NOT make a copy).

So when you open Word docs a WHOLE copy of the file is pulled down to your local computer. You edit the document and then save the WHOLE file back up.

The problem with Access is it not really designed around a “whole” file approach. In Access you often have many rows of data. If one user would to grab the WHOLE file. Then do some editing (but not yet save).

Now you then open the file (two people are editing). Then if you save your data (the whole file), then the other user saves (again the whole file), then the last person’s file will overwrite your

changes.

And unlike word or Excel, Access saves data AS YOU WORK, not when you AT THE "END" exit and save. notice how when you exit Access there is no save prompt like word etc.

The issue is that using a “file based” approach tends to work for Word or say PowerPoint since you edit a document, and then save it.

OneDrive treats Access the same way – a simple file that you load + edit and then save.

The above quite much means that two people cannot edit data at the same time since the last person who grabs a copy of the file will upon saving will overwrite their copy on top of any changes made by others.

So it not really that Access is different but in fact we WANT SkyDrive to work differently. We don’t’ want a “whole” file approach anymore. Access is able to modify "parts" of the file and has no save when exiting Access.

So we want something different then what is occurring with Word, Power-Point etc. And that “same” behavior we do not want is that saving of WHOLE document over the last copy and user.

SkyDrive is “document” based. You can only save a WHOLE file.

However Access is interesting because when using Access on a windows drive (as opposed to a web based one like SkyDrive), then Access is able to write “bits” and “parts” of the file.

Unlike Word or PowerPoint Access is the ONLY program in office that allows one to write BITS and PARTS of the file (in fact we call this a database record).

The above explains why you can place an Access database on a windows file share and have MORE than one user open that file at the same time. As long as the “bit and parts” of the file they are editing is on a DIFFERENT PART of the file, then multiple users are allowed to edit data at the SAME time.

I explain this concept in detail in this article:

http://www.kallal.ca//Wan/Wans.html

So Access does not make it “too” easy to save the file to SkyDrive (OneDrive) because you have a high chance of overwriting changes made by other people if they also are attempting to save a whole file to SkyDrive.

So windows networking allows “bits and parts” of files.

SkyDrive = whole file approach only.

You can certainly have users pull down a copy. Edit, and then copy the file back up. It likely best to have users work this way. And they should likely zip up the file before doing this as it will make the file much smaller.

Multi-users at same time?

You can do this. This means you have to migrate” or move the tables out of Access into what are called SharePoint lists. If you do this, then you can place a copy of the Access application on each desktop and link the Access application to the office 365 system. The result is each user is now editing “bits and parts” that reside on office 365 or SharePoint. No sync is required, and the whole system becomes multi-user.

Another way is to use the Access 2013 web publising and then "link" to the data tables on 365 (they will reisde in SQL Azure).

So in the case of Access, just have your users copy the file to local, un-zip. Then let them edit, and then zip up the file and place it back on OneDrive/SkyDrive.

You cannot use Access any other way with these shared 'web based' drive services because they are “web” based and they don’t allow the “bits and parts” changes to files but only WHOLE files and one at a time files.
Bron: https://answers.microsoft.com/en-us...onedrive/d746aba9-10a5-40fa-a50c-0fee6deb214c
 
Laatst bewerkt:
Route 99, ik geef opleidingen. Meestal Office 2010, maar stilaan meer en meer 2016.
Ondertussen heb ik mijn inloggegevens terug gevonden en er worden nu geen inloggegevens meer gevraagd.
Had de hele Office terug geïnstalleerd omdat Excel niet meer wou sorteren, de dialoog van de custom lists niet meer opende, en geen reeksen zoals prod1, prod2 en zo meer maakte.
En na herinstallatie nog steeds niet :evil::evil::evil:


En bedankt voor de uitleg ivm Access!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan