Office 365 + Office 2024 prof. installeren

Gielleke25

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2022
Hallo idereen,

Vraagje?
Is er een mogelijkheid wanneer iemand office 365 geïnstalleerd heeft staan op zijn laptop (met jaarlijks abonnement) om een 2de Office te installeren zoals 2024 professional plus.

Een collega heeft een probleem met een Excel bestand waarin VBA knoppen (ActiveX) verwerkt zitten en hierdoor kan hij geen gebruik maken van het bestand in Office 365 (ActiveX wordt niet ondersteund)...

Alvast bedankt voor de info!
Mvg,

Volgens mij kunnen die niet samen op 1 systeem. Tenminste. Om 2024 te kunnen installeren moet ik toch echt altijd eerst 365 volledig verwijderen.

ActiveX kan je ook gewoon inschakelen in Office 365:

Stappen voor het inschakelen van ActiveX-besturingselementen als u zeker weet dat het bestand veilig is​

Hoewel het inschakelen van ActiveX-besturingselementen niet wordt aanbevolen vanwege beveiligingsproblemen, kunt u deze indien nodig inschakelen via het Vertrouwenscentrum.

Let op: Het wijzigen van ActiveX-instellingen is van toepassing op alle bestanden in Office-toepassingen: Word, PowerPoint, Excel en Visio, niet alleen het bestand waarin u de wijziging aanbrengt.

1. Selecteer Bestand en vervolgens Opties.
  2. Selecteer Vertrouwenscentrum en vervolgens de knop Instellingen van het Vertrouwenscentrum .
  3. Selecteer ActiveX-instellingen en zorg ervoor dat u mij vragen voordat u alle besturingselementen met minimale beperkingen inschakelt.
  4. Selecteer OK en vervolgens nogmaals OK om uw instellingen op te slaan en terug te gaan naar uw document.

Voor optimale beveiliging raadt Microsoft sterk aan ActiveX-besturingselementen uitgeschakeld te laten, tenzij dit absoluut noodzakelijk is.

Terug
Bovenaan Onderaan