Office Basic 2007 installeren met MLK code

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbymontana

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2007
Dag Forumnaars,

Na nu 3 dagen zoeken en vloeken ga ik jullie expertise toch nodig hebben. Even in het kort:

- woensdag nieuwe pc gekocht: Medion
- hierop stond home & student versie van trial Office 2007 geinstalleerd
- naar pc winkel gegaan om Office Basic (enkel word, outlook en excel) aangekocht. Niet de volledige versie maar de MLK-versie (OEM zeg maar) met enkel een plastic kaartje met activeringscode op
- zoals ik vreesde werkt deze code niet op een Home & Student trial
- een andere professionele trialversie van Office 2007 gedownload: wou niet installeren
- office trial die op de pc stond gedeinstalleerd, opnieuw geprobeerd met install van Office Professional: nu krijg ik de foutmelding dat ik geen Outook geinstalleerd heb in bijgevolg de installatie niet kan plaatsvinden

Intussen ben ik zowat zotgedraaid dus. Kan iemand me hiermee helpen? Ik moet dus gewoon een Professionele Office-trial installeren, daarna kan ik de activatiecode gebruiken. Probleem is dus dat ik voor die trial te kunnen installeren eerst Outlook geinstalleerd moet hebben. Begrijpe wie begrijpen kan.

Thanks!

Laatst bewerkt:
Op de site van MS begrijp ik dat basic altijd voorgeinstalleerd word geleverd. Echt OEM dus.

de sleutel is dan alleen om deze aan het eind van de proefperiode te verlengen.

De key werkt alleen op de basic versie.

.... .exact :p : op de basicversie die je bij de code hebt aangeschaft!

En het verhaal van Wim klopt écht niet ..... op een aantal nieuwe pc's en laptops wordt mogelijk een trialversie van MsOffice2007 Home&Student gelverd.
Om deze te activeren haal je via internet een activeringscode op bij Microsoft, waarvoor je online kunt afrekenen.
En nu komt het:
Voor het installeren van elke andere versie, moet eerst de trial via de normale procedure (configuratiescherm) worden verwijderd.
Hierna installeer je via de cd of dvd waar ook de activeringscode is meegeleverd het programma opnieuw.

Dus Mr. Montana :p .... je werk niet goed gedaan.

Teun,

Je hebt een heel leuk verhaal, maar van Basic is er echt geen cd.

Teun,

Je hebt een heel leuk verhaal, maar van Basic is er echt geen cd.

Pardon ... ?????
Wie heeft het over 'basic' :mad::mad: Ts dácht ik en niet degene tot wie jij je nu richt.
In elk geval heeft jou reactie niks meer met de vraag van ts te maken, laat staan dat je een oplossing biedt.
Kennelijk heeft ts dus wél een basicversie kunnen kopen, maar wil de productsleutel gebruiken om een trialversie Home&Student, danwel een gedownloade professionalversie te activeren.
En dát zal dus niet lukken.
En daar geef ik de oplossing voor

Dus beste Wim, reageer door een 'betere' oplossing voor ts te bieden dan ik gaf en hou anders je commentaar 'gewoon' voor je .... wél zo netjes.

Bedankt alvast voor de reacties, maar jammer genoeg ben ik er nog niet mee geholpen.

Ten eerste: wanneer ik op de pagina van Office Basic (http://office.microsoft.com/en-us/suites/FX101674061033.aspx) doorklik naar "Download a free trial" kom ik op een downloadpagina van de Office Professional uit. Ik ga er dus vanuit dat je de Professional moet installeren, en dat je daarna met je Basic Key kunt activeren, waarna de programmas die je niet hebt aangekocht (Acces etc) worden verwijderd. (klopt toch?)

Ten tweede: ik heb een MLK (Medialoze Licentiekit) aangekocht! Dus zonder CD! Enkel een activeringscode. Het kan dus niet anders dat ik eerst een Professional OEM geinstalleerd moet hebben voordat ik kan activeren. Maar de vraag is: waar haal ik nu de Professional OEM - trialversie?

Op de site van Microsoft staat dat je een CD kunt bestellen maarja dat kost weer extra geld (vroeger kon je deze versie trouwens downloaden, nu niet meer). Zijn er andere oplossingen?

Topic stamt uit 2008 en is niet actueel meer.

Deze gaat op slot :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan