Office-documenten niet meer te openen na opslaan op usb-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCdummyy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Onlangs heb ik een nieuwe Bsix (16gb) usb-stick aangeschaft.
Wanneer ik echter Office-documenten (zowel Word, Excel als Powerpoint) bewerk en opsla op deze stick, zijn ze later niet meer te openen.
De versie van het document die is opgeslagen op mijn bureaublad opent vreemd genoeg nog wel gewoon.
Het probleem doet zich voor bij zowel het opslaan van nieuwe bestanden, als bij het opslaan na bewerken van bestaande bestanden. De documenten zijn direct na opslaan en afsluiten nog wel te openen, maar zodra ik de stick uit de pc is geweest en ik het bestand opnieuw probeer te openen, verschijnt er een foutmelding. Dit gebeurt zowel bij Word, Excel als Powerpoint.

Word:
> Het Office Open XML-bestand <BESTANDSNAAM> kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn.
> OK
> Word heeft onleesbare inhoud aangetroffen in <BESTANDSNAAM>. Wilt u de inhoud van dit document herstellen? Klik op Ja als u de bron van dit document vertrouwt.
> Ja
> Het Office Open XML-bestand <BESTANDSNAAM> kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn.

Excel:
> Het bestand <BESTANDSNAAM>.xlsx kan niet worden geopend omdat de bestandsindeling of de bestandsextensie niet geldig is. Controleer of het bestand neit is beschadigd en of de bestandsextensie overeenkomt met de indeling van het bestand.

Powerpoint:
> Powerpoint heeft in <BESTANDSNAAM>.pptx een probleem met de inhoud aangetroffen. Powerpoint kan proberen om de presentatie te repareren. Klik op Repareren als u de bron van deze presentatie vertrouwt
> Repareren
> Er is een fout opgetreden bij het verkrijgen van toegang tot G:\<BESTANDSNAAM>.pptx.

Is er een probleem met de usb-stick of kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan verhelpen?

Verder heb ik één Word-bestand bewerkt voordat ik hier achter kwam, wat ik nu dus niet meer geopend krijg (en waarvan ik nog geen back-up heb). Weet iemand hoe ik dit bestand toch kan openen?

Kun je wel die documenten vanaf de stick naar een locatie op je C: schijf kopiëren?
Het lijkt mij dat het bestandssysteem op de stick niet in orde is en hij daarom even opnieuw geformatteerd moet worden.

Ik kan het bestand wel naar de C: schijf of een usb-stick kopiëren, maar ook dan krijg ik de foutmelding bij bestanden die ik eerst opgeslagen heb op de Bsix usb.
Ik kan de stick wel formatteren, maar daarmee heb ik mijn bestand dus nog niet terug...

Deze vraag is overigens een vervolg op http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=629517#post629517.
Een deel van de verloren bestanden heb ik via GetDataBack weer terug kunnen krijgen, maar het desbetreffende bestand wat ik nu niet meer geopend krijg werd was juist een van de bestanden die wél moeiteloos naar de nieuwe stick gekopieerd zijn.
Ik weet niet of dit er desondanks toch iets mee te maken kan hebben?

Bedankt voor de reacties.
De usb-stick is echter niet mijn grootste probleem. Het belangrijkste is voor mij dat ik het word-document terug krijg.

Via google kwam ik uit op diverse fora en websites waarop gesproken werd over de foutmelding waarover ik het had:
"Het Office Open XML-bestand <BESTANDSNAAM> kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn."

Als oplossing wordt hier gegeven dat je het document moet renamen als ZIP. Wanneer je de file vervolgens unzipt zou de losse tekst eruit moeten kunnen halen.
Omdat ik het bestand niet kan openen, slaag ik er niet in om het document op te slaan als zip. Weet iemand hier wat op?

Ik heb daarnaast geprobeerd om het docx bestand te openen in de Kladblok en WordPad.
Wanneer ik dit doe worden er wel gegevens geplaatst (deze zijn ook te selecteren), maar deze zijn op geen mogelijkheid zichtbaar te maken.
Iemand suggesties?

Hoi,
Niet dat ik meteen een oplossing weet, maar ik heb na ongeveer driekwart jaar vrijwel dagelijks gebruik( tot grote tevredenheid), vorige week dezelfde vervelende ervaring gehad met de Bsix16g. Tussentijds opgeslagen bestanden in excel bleken niet meer de "juiste extensie"te hebben en dus onleesbaar te zijn. Dit betekende meer dan een dag extra werk om berekeningen in orde te krijgen. Ook tussentijds opgeslagen Word, en pdf bestanden ondergingen dit lot. Ik kwam er pas achter nadat ik de stick uit de pc verwijderd had en de bestanden een dag later wilde benaderen op een andere pc.
Alle bovenstaande tips heb ik inmiddels uitgeprobeerd maar zonder resultaat.
Wie helpt ons aan de gouden tip.......
Alvast dank
Cas

Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs ook z'n 16GB aangeschaft.
Opeens files niet meer beschikbaar en zelfs opeens alles verdwenen.
De stick geformatteerd, en al redelijk snel weer hetzelfde probleem.
Op de verpakking stond dat de garantie te verkrijgen was op www.bsix.nl, maar deze site bestaat niet.
Vraag mij dus af waar ik moet aankloppen.

Sorry voor de OP, maar bij zijn probleem kan ik niet veel helpen.

Heb eens die HPU formating sw gedownload en gebruikt.
Die bsix kan hiermee alleen in fat worden geformatteerd.
NTFS gaat niet.

Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde probleem :

USB geformatteerd.

Hierna info / youtube filmpjes op de USB

Als ik nu dezelfde map nogmaals op de USB zet met nieuwe files : geen probleem

ECHTER : zet ik nieuwe youtube filmpjes op de USB in een mapje = mapje leeg
zet ik de filmpjes er gewoon op, zijn ze '' beschadigd '' en niet meer bruikbaar.
Zet ik hetzelfde filmpje terug van de USB op de harde schijf van mijn laptop : filmpje niet meer bruikbaar.

NOG GEVAARLIJKER : GEBRUIKTE DE BSIX16GB ALS EERSTE OM INFO-MAP OP TE SLAAN.

BESTAND WAS 29 MB : DUURDE 4 MINUTEN

KREEG TEVENS ALS IK EEN ANDERE USB-STICK NA DE BSIX OP DE LAPTOP AANSLOOT DE MELDING : '' SNELLERE POORT BESCHIKBAAR '' , WAARNA OOK DE INFORMATIEOVERDRACHT OP DE 2E USB-STICK INEENS 4 MINUTEN DUURDE.

OPLOSSING : COMPUTER OPNIEUW OPGESTART, 2E USB STICK NOGMAALS OP DE LAPTOP EN NU GEEN PROBLEEM MEER. OVERDRACHT ZELFDE MAP HOOGUIT 2 MINUTEN.

DUS BSIX '' TAST '' DE COMPUTER OOK NOG AAN.

Ook gebruikt op mediaplayer : ene filmpje wel en andere filmpje niet afspeelbaar.

Kortom : BSIX '' High Quality '' = BSIX '' Zero Quality ''

Echte miskoop :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan