Opgelost office documenten openen niet meer

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remlo

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Na automatische verlenging van mijn office 365 personal account, openen de bestaande documenten niet meer.
Als ik de office toepassing open met administrator machtigingen kan ik de bestanden wel openen. Werkt wel zeer omslachtig....
Is hier een oplossing voor? Heb zelf al office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar geen succes

Hoe staat je User Account Control (UAC)? Zet die anders eens een tandje lager?

Uitstekend antwoord van Lange Pier.
Als dat een betaalde versie is geleverd door Microsoft dan moet Microsoft ook de ontstane problemen oplossen.

Probeer eens naar de toepassing van Office onder Start te gaan en niet via Verkenner en dan RMK > Als administrator uitvoeren of alle apps > Toepassing van Office > meer > Als administrator uitvoeren

Uitstekend antwoord van Lange Pier.
Als dat een betaalde versie is geleverd door Microsoft dan moet Microsoft ook de ontstane problemen oplossen.

Probeer eens naar de toepassing van Office onder Start te gaan en niet via Verkenner en dan RMK > Als administrator uitvoeren of alle apps > Toepassing van Office > meer > Als administrator uitvoeren
Prima, dus we kunnen meteen het Windows forum hier opheffen, want iedereen heeft natuurlijk een licentie, illegale software ondersteunen we toch niet, en dikke vinger voor de +/- 50.000 (?) leden op het forum die mee helpen met een oplossing. Iedereen belt gewoon Microsoft! Soit!
Wauw! 🤣

Dat had ik niet van jullie, vaste stamgasten, verwacht. Heus! 😉

Het is niet eens bewezen dat MS schuldig is voor deze fout. Enkel een veronderstelling zonder bewijs!!!

Beetje een onzinnige reactie @Aar; als je iets koopt, of via een langdurige licensie gebruikt, dan is de leverancier toch het eerste aanspreekpunt als iets dat standaard zou moeten werken, niet werkt. Lijkt mij logisch. Of gooi je zelf eerst een vraag online als je auto kapot is? Dan ga je toch ook naar de dealer? Dus je antwoorden op de vrij logische reacties van LP en senso vind ik een beetje overtrokken.

Dat je daarnaast ook een vraag kan stellen op HelpMIj staat hier los van, al was het altijd mijn overtuiging dat forums als HelpMij nou juist bedoeld zijn voor vragen die niet door een helpdesk beantwoord kunnen of hoeven te worden. Zoals hoe je een mooie PowerQery maakt. Of hoe je een bepaalde query maakt in Access.
Kortom: voor inhoudelijke vragen over pakketten moet je bij HelpMij zijn, over technische problemen toch ook zeker bij de leverancier.

Beetje een onzinnige reactie @Aar; als je iets koopt, of via een langdurige licensie gebruikt, dan is de leverancier toch het eerste aanspreekpunt als iets dat standaard zou moeten werken, niet werkt. Lijkt mij logisch. Of gooi je zelf eerst een vraag online als je auto kapot is? Dan ga je toch ook naar de dealer? Dus je antwoorden op de vrij logische reacties van LP en senso vind ik een beetje overtrokken.
Het is niet eens bewezen dat MS schuldig is voor deze fout. Enkel een veronderstelling zonder bewijs!!!
En bovendien lees ik nergens iets over wereldwijde problemen.

Een verlenging is puur administratief. Dus ik zet op 99/100 in dat het toevallig is. En dus raadzaam om de UAC te checken.

Na automatische verlenging van mijn office 365 personal account, openen de bestaande documenten niet meer.
Lijkt mij dat er dan een overduidelijk en onomstotelijk verband is.

Lijkt mij dat er dan een overduidelijk en onomstotelijk verband is.
Om eerlijk te zijn: Ik lees geen periode ertussen. Het kan ook 2 weken later zijn dat het ontdekt is.
Anyway: Laten we ons liever richten op een oplossing. Want hier schieten we niet mee mee op. Als de topicstarter MS wilt bellen, dan staat die daar vrij in. Maar verdere oplossingen aandragen mag ook wel.

Een herstelpunt gebruiken?
C:\Windows\System32\rstrui.exe

• Leuk
Waarderingen: Aar
En bovendien lees ik nergens iets over wereldwijde problemen.
Ga je nou beweren dat ik dit gezegd of geïnsinueerd heb? Ik snap steeds minder van hoe jouw geest werkt. Maar dan nog: een relatie leggen tussen een automatische verlenging wat een administratieve handeling is waarvoor je niks hoeft te doen en een aanpassing op de computer waarvoor je in de UAC moet gaan rommelen is puur speculatief. TS moet maar eens reageren op de suggesties voordat het Wilde Westen Speculeren helemaal uit de hand loopt….

Wél is het zo dat je af en toe met een 365 abonnement met enige regelmaat opnieuw moet inloggen voordat je een document kunt bewerken, maar zelf heb ik nog nooit gehad dat ik een document niet (meer) kon openen. Zou mij dat overkomen, dan zou ik echt de helpdesk van Microsoft benaderen. Die zijn daarvoor ingehuurd. Tot nu toe de beste tip.

Dat krijg je met die utilities die zich met de prestaties bemoeien. Ze verprutsen het hele systeem. Net als Norton Utilities. Paar honderd fouten gevonden en kies je herstellen, werkt helemaal niets meer.

@Senso: twee dingen. Eén: je weet totaal niet of 'utilities' het systeem bij TS hebben verprutst of niet. Dus een zinloze en nutteloze opmerking. Daarnaast (puntje twee) voegt jouw opmerking helemaal niets toe aan een oplossing op de vraag van TS. Waarom reageren met zo'n berichtje? Hier zit toch helemaal niemand op te wachten? Ik zeker niet...

Daar heb ik nooit last van gehad, en ze vragen altijd of je een backup wilt maken in de vorm van een reversible .reg-bestand. Maar of het echt bijdraagt aan een snel systeem? De registercleaner van CCleaner kan vaak zorgen voor wat nano tot miliseconden extra snelheid.

Niks met met CCleaner, maar let wel op de settings, vroeger was het lekker simpel, maar nu is het best bloated.

@OctaFish
Ik ga over mijn eigen antwoorden. Het meeste wat jij schrijft is zin- en nutteloos. Dan staan we dus gelijk.
Heb je niets anders te doen dan op berichten van anderen te reageren? Reageer op de vragen/problemen van TS en kom met oplossingen!
Ik weet niets, echter oplossen is een zaak van uitsluiten en dat artikel over CCleaner lijkt mij toch een mogelijke oorzaak te kunnen bevatten. Maar goed, waar zijn jouw oplossingen? Ik zie ze niet!

Mogelijke oplossing:
TS zou ook nog een systeemkopie kunnen herstellen.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Jongens, wanneer gaan we nu eens wachten op TS zodat we weer antwoorden kunnen geven op de gestelde vraag? Nutteloze berichten, weer....

@OctaFish
Reageer op de vragen/problemen van TS en kom met oplossingen!
Nou wordt-ie mooi!!!! Als jíj nog eens begint met zinvolle antwoorden te geven op de vraag, dan komen we al een stuk verder. Bovendien heb ík in #12 wel degelijk een (kleine) bijdrage aan het probleem geleverd. Jij niet.

Heren, het was geenszins mijn bedoeling om hier een discussie te starten. Had plots een probleem en inderdaad de ccleaner was de oorzaak. Bedankt RogerS. Dit heeft de toepassing in slaapstand gezet, verwacht dan wel wanneer je het wil gebruiken dit zelf uit slaapstand haalt. Of een programma als ccleaner nu zinvol is of niet, ik doe daar geen uitspraak over. Weet zelf te weinig van IT om dit allemaal zelf te doen.
Bedankt aan allen om een oplossing aan te dragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan