office documenten "opslaan als" werkt niet (kan bestand niet vinden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nijneman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
een bijzonder goede morgen allen,

sinds vorige week donderdag ben ik de trotse gebruiker van een Dell Optiplex systeem met daarop Windows 7 Profesional.
Op dit systeem staat Office 2007 geïnstalleerd (de versie met Word, Excel, Outlook & Powerpoint).

Nu zit ik met het volgende:
Als ik een bestaand office document open (maakt niet uit of het word of excel is) en ik ga het bewerken, dan kan ik het document niet "opslaan als". ik krijg dan de volgende melding:
Kan "bestandsnaam.doc" niet vinden, controleer de spelling of probeer een ander pad
Eerst dacht ik dat het aan de bestandsnaam lag, dus die al geprobeerd kort te maken (test.doc) en gewoon simpel op te slaan in mijn documenten i.p.v. op de fileserver, maar niets helpt.

hetzelfde gebeurt met excel en met Outlook kan ik de bijlages niet meer opslaan, dan krij ik de volgende melding:
Het bestand kan niet worden opgeslagen

Een nieuw office document kan ik overigens wel opslaan...

dus: please help?

Eerst dacht ik dat het aan de bestandsnaam lag
Goeie gedachte, maar dat lijkt niet het probleem te zijn dus. De foutboodschap zegt:

controleer de spelling of probeer een ander pad

Dus van mij uit de vraag, bestaat het pad waar je op probeert te saven. En probeer het bestand eens op een andere plek op te slaan. Wat gebeurt er dan?

Ron

Dus van mij uit de vraag, bestaat het pad waar je op probeert te saven. En probeer het bestand eens op een andere plek op te slaan. Wat gebeurt er dan?

In eerste instantie probeer ik het bestand natuurlijk op te slaan in de directory waar het bestaande bestand ook al stond. vervolgens probeerde ik het op te slaan in "mijn documenten" en als laatste gewoon op de root van D:

helaas mocht niets werken...

Nou, geloof het of niet... het is opgelost....
het blijkt dus dat een virus scanner die op de PC geïnstalleerd was via het netwerk, op de een of andere manier de rechten om de documenten "op te slaan als" blokkeerde... vraag niet hoe, maar het was zo...

in ieder geval bedankt voor het lezen en meedenken zover...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan