Office gaat steeds weer configuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

digi2003

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Beste meedenkers,
Mijn OS is win7 ultimate. Office 2007 geinstalleerd. Als ik nu bv Word start gaat hij eerst weer configureren, en kun je na een halve minuut pas je document maken. Dit zowel met 2003 als 2007. Met open office staat wel direct je document op het scherm.
Met Vista stond wel direct het document op het scherm, zowel met off.2003 als 2007.
Wie weet raad.
Met vr.gr
digi2003

Zo even uit mijn hoofd:
1. Dit kan gebeuren als je 2 versies office door elkaar gebruikt, vooral als de onderdelen 'overlappen' (bijv. Word2003 en Word2007 beiden geïnstalleerd op de pc).
2. (Rechten- of bestandscorruptie)problemen in de huidige Office-installatie op de harde schijf. Zie bijvoorbeeld hier als voorbeeld waar dat aan de hand is.

Succes,

Tijs.

Office gaat steeds weer configureren

Zo even uit mijn hoofd:
1. Dit kan gebeuren als je 2 versies office door elkaar gebruikt, vooral als de onderdelen 'overlappen' (bijv. Word2003 en Word2007 beiden geïnstalleerd op de pc).
2. (Rechten- of bestandscorruptie)problemen in de huidige Office-installatie op de harde schijf. Zie bijvoorbeeld hier als voorbeeld waar dat aan de hand is.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,
Dank voor je antwoord, helaas treedt het ook op bij een enkele installatie van Off.2003 of 2007. Als open off, ook geinstallerd is treedt het bij open off.niet op maar bij ms off.wel.
Koos

Dan geldt mogelijk optie 2. Probeer een herstelinstallatie of volledige herinstallatie. Doe jezelf een plezier, en start evt. herinstallatie vanaf een map op de harde waar je een kopie van de installatie-cd op zet, zodat je nooit de cd meer nodig hebt.

Tijs.

Office gaat steeds weer configureren

Dan geldt mogelijk optie 2. Probeer een herstelinstallatie of volledige herinstallatie. Doe jezelf een plezier, en start evt. herinstallatie vanaf een map op de harde waar je een kopie van de installatie-cd op zet, zodat je nooit de cd meer nodig hebt.

Tijs.
Hoi Tijs,
Alles geheel verwijderd en opnieuw geinstalleerd met hetzelfde resultaat.
Gr.Koos

Maak eens een extra gebruiker, log daarop in en kijk of die nieuwe gebruiker (na het invullen van initialen etc. bij eerste opstart van Word etc.) hetzelfde probleem heeft.

Tijs.

Maak eens een extra gebruiker, log daarop in en kijk of die nieuwe gebruiker (na het invullen van initialen etc. bij eerste opstart van Word etc.) hetzelfde probleem heeft.

Tijs.
Misschien een domme vraag, maar hoe maak je een extra gebruiker aan?
Ik ben nu de enige gebruiker.

Normaal via Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts (of iets dergelijk)

Een andere methode kan ook: Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtstklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
net user testuser 123456 /add
net localgroup administrators testuser /add
exit

Je hebt dan een nieuwe gebruiker testuser aangemaakt met wachtwoord 123456 die administrator-rechten heeft.
Meld je dan af, en log in onder dat nieuwe account met het wachtwoord.
PS: Doet Windows 7 moeilijk over het wachtwoord dat je wilt instellen, kies dan een ingewikkelder wachtwoord met hoofdletters e.d., zoals Welkom11

Succes,

Tijs.

office gaat steeds opnieuw configureren

Normaal via Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts (of iets dergelijk)

Een andere methode kan ook: Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureaublad, rechtstklik op die nieuwe snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
net user testuser 123456 /add
net localgroup administrators testuser /add
exit

Je hebt dan een nieuwe gebruiker testuser aangemaakt met wachtwoord 123456 die administrator-rechten heeft.
Meld je dan af, en log in onder dat nieuwe account met het wachtwoord.
PS: Doet Windows 7 moeilijk over het wachtwoord dat je wilt instellen, kies dan een ingewikkelder wachtwoord met hoofdletters e.d., zoals Welkom11

Succes,

Tijs.

office gaat steeds opnieuw configureren

Beste Tijs,
Bedankt voor al,je moeite, maar hier kom ik niet uit.
Gr Koos

Heb je het in Configuratiescherm ook niet kunnen vinden?
De directe manier ipv. via Configuratiescherm te gaan zou moeten zijn:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> LUSRMGMT.MSC
(of vul LUSRMGMT.MSC in en druk op Enter in het CMD-venster zodra die geopend is als Administrator (zie vorige posting)).

Het is overigens niet verplicht dat dat nieuwe gebruikersaccount Administrator-rechten heeft.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Office gaat steeds opnieuw configureren

Heb je het in Configuratiescherm ook niet kunnen vinden?
De directe manier ipv. via Configuratiescherm te gaan zou moeten zijn:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> LUSRMGMT.MSC
(of vul LUSRMGMT.MSC in en druk op Enter in het CMD-venster zodra die geopend is als Administrator (zie vorige posting)).

Het is overigens niet verplicht dat dat nieuwe gebruikersaccount Administrator-rechten heeft.

Succes,

Tijs.

Office gaat steeds opnieuwe configureren

Hallo Tijs,
Nieuwe gebruiker aangemaakt als nieuwe gebruiker office word gestart,
Resultaat hetzelfde.
Met vr.gr.
Koos

Dan weet ik het zo snel niet. Hopelijk komen anderen nog met tips.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan