Office Home en Business

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoo7

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2014
Ff een vraag.

Ik heb een licentie voor Office 2016 for windows ooit aangeschaft. Nu heb ik echter een Mac erbij gekocht en daar wil ik toch wel office op installeren.

Nu zien ik op groupon een aanbieding van Office 2019 for home and business for Mac. Er staat wel bij dat er allerlei talen ingesteld kunnen worden. Maar is dat dan alleen de interface of ook de formules ed?

Ben niet zo van de abonnementen dus office 365 doe ik denk ik niet

https://www.groupon.nl/deals/microsoft-office-2019-home-business-voor-mac

het lijkt er wel op, iemand ervaring mee?

Sorry aanvulling: ik heb het dan over de excelformules

Ik zie ook wel hele goedkope licenties, maar dat lijkt mij niet legaal

Laatst bewerkt:
K'an best begrijpen dat je office wilt installeren op je mac.
Er zitten addertjes onder het gras.
Het werk trager en office voor mac is niet hetzelfde als office voor Windows.

Wij hebben Windows geïnstalleerd via Bootcamp.
En daarna office erop gezet.

Nou niet direct een probleem, maar ik ben nog niet zo bekend op de mac. Ik zal een even kijken hoe dat met die boordamp werkt. zal ff wachten met een licentie kopen

Dank je, groet Arno

Inmiddels eea gegoogeld. Boot Camp gevonden. Denk idd dat ik windows ernaast installeer. Doe ook wel dingen met VBA ed voor het werk. Wel handig als dat niet afwijkt, lijkt toch minder te werken in mac versie. Ben nu windows 10 aan het downloaden. Morgen nog eens kijken voor een licentie. Is wel een warboel aan prijzen ed. Wel een wazige handel en een prijsverschillen. Daarna mijn huidige licentie overzetten.

Tnx

Toch nog even vraagje. Waarom een OEM versie en geen retail? Als ik zo lees kan ik met retail nog een keer van laptop wisselen. Beide zijn op license2go even duur.

Iemand nog een tip voor een site die legaal en betrouwbaar is en scherpe tarieven biedt?

Laatst bewerkt:
Dat bericht had ik idd niet gevonden. We gezocht ook met Google. Maar misschien zit daar het probleem. Hoe meer je googled hoe meer tegenstrijdige berichten. Inmiddels overigens besloten windows te installeren. Maar ook daar de een vraag 8 euro en de ander 145. Dus heb ik het gevoel dat ik of bij de een genept wordt of bij de ander.

Ik google nog wel even en zal reviews bij trustpilot bekijken.

Bedankt voor de tip

De kans om genept te worden lijkt me bij een controle via Trustpilot erg klein.
Ik heb ooit een keer een key gekocht via MP, dat leek er goed uit te zien.
Maar het was niet zo duur, wat jij ook ziet.
Kreeg ik een mail met een kraakpakket...
Die slimmerd had dus gewoon zijn privé-rekening gebruikt dus ik heb hme 1x de wacht aan gezegd om over de brug te komen met wat hij in die advertentie te koop had staan, een legale key.
Na wat gepruttel kreeg ik binnen 1 dag een legale key.

Sindsdien koop ik alleen maar meer via webshops met een goed Trustpilot track record.
Het gaat om nooit veel geld, maar ik heb geen zin in dat gezeur.
De kyes zo gekocht werken al een aantal jaren, ik heb Office 2016.
Ik ben al deels over op Libre Office (2e en 3e systemen hoeven geen MS Office), zodra dat helemaal kan ... ben ik het kopen van Office-keys af.

Help!! Bedankt voor de hulp tot nu toe. Maar toch nog verwarring :-(

Toch nog een laatste vraag: ik wil dus windows (niet Office) installeren, dan zet ik mijn licentie over van Office). Ik heb me zitten verdiepen, Home, Pro? Retail, OEM?

Nu heb ik een OEM versie besteld. Op diverse plekken heb ik gelezen dat dit zou kunnen. Nu staat er ineens in de handleiding dat een OEM versie niet werkt icm " virtualisatiesoftware zoals Parallels en Bootcamp". (PS Bootcamp is toch geen virtualisatie)

Ik lees wel dat OEM bedoeld is icm met een nieuwe laptop (op dezelfde factuur) maar ja das natuurlijk nooit met een mac, en waarom worden ze los verkocht dan.

Iemand ervaring of dit werkt? FF check dubbelcheck voordat ik de code activeer.

(En daarna zal ik niet meer storen :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan