Office melding 'kan bestand niet vinden' bij alle bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

computermuisje

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Hallo allemaal,
ik heb een pc met windows vista met office 2007 hierop.
Sinds enkele weken krijg ik bij ieder officebestand wat ik probeer te openen de melding:
'Kan het bestand ...... niet vinden, controleer de naam.'

Dit gebeurt bij alle bestanden, ook wanneer ik net een nieuw bestand heb opgeslagen.
Ook wanneer ik het via de originele map op word open krijg ik deze melding.
Veel mensen hebben dit probleem, maar bij velen gebeurt dit maar bij enkele bestanden, ipv allemaal.

De enige manier om het te openen is om het bestand te kopieëren en daarna te plakken in een leeg document op word, hierna opent het bestand in een nieuw venster. Blijkbaar vindt office dan de goede bestandsmap wel?
Een bijlage van een email openen lukt soms wel, maar ook niet in alle gevallen.

Voor de duidelijkheid; het is alleen bij office. Internet of andere bestanden of programma's worden wel meteen geopend.

Ik denk dat het een registerfout is, maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen.
Windows vista opnieuw installeren is geen optie, ook iets anders waarbij ik de bestanden kwijt kan raken is geen optie. Hopelijk weten jullie een andere manier waarbij ik mijn bestanden kan sparen...;)

Ik heb office al opnieuw geïnstalleerd en herstelt, met de originele cd. Deze bestanden hebben altijd al op deze pc gestaan, met hetzelfde programma.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus ga je eerst beginnen met je bestanden op een extern medium te zetten.
Externe HDD, cd/dvd usb o.i.d.
Daarna kun je met een gerust hart je Vista opnieuw installeren en je bestanden terug zetten. Natuurlijk ook je office.

Oeps hoe zit het met je updates? Je hoeft Vista niet opnieuw te installeren. Het ligt aan Office.

En deze wellicht. klik hier kijk goed dat je 2007 leest. Een heel kluifje leeswerk..

Heb je een simpel registerfoutreparatieoplostooltje als Ccleaner al geprobeerd?

Ccleaner, registertool van microsoft, en het handmatig verwijderen van het register geeft geen resultaat.
Ik heb de registerwaarden nu maar weer teruggezet.
Alle updates voor office zijn geïnstalleerd, daar kan het dus ook niet aan liggen.

Weet iemand nog een andere oplossing?

Hallo Computermuisje. Wel een idee, maar of het dan ook helpt. klik hier

Lees daar o.a. Ander vreemd gedrag dat niet kan worden toegeschreven aan de normale werking van het programma.

Wellicht heb je er wat aan.;) Er staat ook iets bij voor xp en vista en windows 7, dit ter info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan