Office of Works?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Hoi,

Op mijn laptop zit het programma bij Works suite 2005.
Is dit een aante raden programma of toch maar liever Office 2003? Nu heb ik Office 2003 op cd staan maar weet eigenlijk niet goed wat te gebruien van deze twee opties.

m vr gr,

Dingman

Waarom installeer je niet even 1 onderdeel van Office?
B.v. alleen Word. Heb je dacht ik ook direct de spellingcontrole voor je e-mail.
Dan is het vergelijken veel makkelijker en uninstallen gaat simpel.

Smaken verschillen. Je kunt het beter zelf bepalen.
Maar..........ik denk dat Office heel wat mooier is.

Ik zou ook voor de office versie gaan.
Works is een wat uitgeklede versie van office en heeft veel minder mogelijkheden.

Office is officieel natuurlijk voor kantoor uitgebracht. Daarom heeft het ook wat meer mogelijkheden.

Ik zou voor Office gaan.

Works/Office

Tja,

Office is natuurlijk veel uitgebreider, maar iedereen in mijn omgeving zegt dat dat veel meer ruimte/geheugen in beslag neemt en dat je eigenlijk maar een heel klein beetje van de mogelijkheden benut.

Een moeilijke keuze...

Kom ik terug op mijn 1e bericht. Wat wil je er eigenlijk mee doen? Ik doe alles via Outlook Express. Word gebruik ik nooit. Alleen voor de spellingcontrole.
Aan mij is zelfs Works niet besteed. Dus............

Works en Office zijn respetievelijk te vergelijken als bijvoorbeeld de verschillen tussen de funcies die in de besturingssytemen XP-Home en XP-professional zitten.

Dennis.

Laptop

Dus als ik het goed begrijp is works voldoende voor de "kleine"dingen die wij er mee doen? bv een kleine database,het bijhouden van snipperdagen enz??

Avast bedankt voor julie meedenken!!!!!!

m vr gr

Dingeman

Ja, een database betekent een verzameling gegevens, je zou dus in principe voor dat doel kunnen volstaan met het gebruik van bijvoorbeeld Notepad(kladblok). Nog meer geavanceerder Excel, en meer geavanceerder Access. Het is maar hoe je de database qua functionaliteit wilt hebben, DBMS/RDBMS of sequentieel.
Maar om snipperdagen bij te houden kun je beter Excel gebruiken. Hoe dan ook is het gebruik van Office m.i. veel beter.

Dennis.

Het spreadsheet programma van Works kan ook wel zoiets maken, alleen ben ik bang dat je tegen de beperkingen gaat aanlopen als je complexe functies wilt gaan gebruiken. Een ander nadeel vind ik, dat als iemand met Excel een Works spreadsheet bestand probeerd in te lezen er vaak wat misgaat met de conversie ervan (opmaak of functies).
Maar je kan natuurlijk gewoon Works installeren en daarnaast een 'los' excel exemplaar.
Let trouwens wel op, een volledig versie van Works en Office naast elkaar gaat meestal niet goed, ze 'bijten' elkaar.

Dus jij zou eigenlijk willen zeggen: office is algemeenbeter en toegankelijker voor de meeste gebruikers?

Ik liep in elk geval als 'gewoon' thuisgebruiker wel tegen de beperkingen van Works spreadsheet aan.

Ja, ik heb inmiddels ook gemerkt, omdat Word in de Works-suite zit, deze niet met adresetiketten overweg kan.

Het lijkt mij dus beter dat ik het hele office ouvre kan installeren. Ook denk ik temeer omdat ik veel met Publisher en Frontpage werk.

Blijft natuurlijk wel de vraag ofdat het dan zinvol is om ook Outlook van het Office pakket te installeren...

Outlook is wel veel uitgebreider dan Outlook Express.

Outlook gebruik ik niet, ik hou het bij Outlook Express, is ruim voldoende voor mij.

Geplaatst door Elisa
Kom ik terug op mijn 1e bericht. Wat wil je er eigenlijk mee doen? Ik doe alles via Outlook Express. Word gebruik ik nooit. Alleen voor de spellingcontrole.
Aan mij is zelfs Works niet besteed. Dus............

Een echte NOTEPAD fanaat :p.

XP home - XP Pro met Works - Office vergelijken vind ik niet opgaan.
Office is geen Works met wat extra's.

Verder is Office meer gebruikt en ondervind ik zelf ook wel wat conversieproblemen.
Zou IN PRINCIPE geen groot probleem moeten zijn.

Een echte NOTEPAD fanaat .

Inderdaad :) Kladblok is ook meer dan voldoende voor een nette brief of kladjes.

Dan weet je in ieder geval dat je WORD niet wilt om mee te werken. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan