Office openen in 2016 i.p.v. 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrAwesome

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2015
Berichten
36
Hallo allemaal,

Ik had voorheen een legale versie van Office 2013 via een vriend gekregen, maar om een of andere reden heb ik vorige maand de melding gekregen dat de versie nog niet geactiveerd was. Omdat ik bij die vriend niet de code meer kon krijgen, heb ik via mijn werk Office 2016 gedownload (ingelogd via Office 365 en daar Office 2016 gedownload). Nou werkt Office 2016 prima maar wanneer ik dubbel klik op een Word of Excel icoon dan blijft hij openen in 2013 en krijg ik steeds zo'n vervelende pop-up dat ik office moet activeren.

Nu de vraag: kan iemand mij vertellen hoe ik Office bestanden standaard open in Office 2016 i.p.v. 2013?

Ik heb het volgende al geprobeerd:
1. Rechter muisknop --> Open with --> Choose default program --> <gezocht naar locatie van Word 2016> --> Ok --> Ok.
2. Start --> Default programs --> Associate a file type or protocol with a program --> .docx --> Change program.. --> <weer gezocht naar Word 2016 in program files>.

Wat natuurlijk een optie is, is om Office 2013 te verwijderen zodat hij alleen nog maar met Office 2016 kan openen maar hier ben ik nogal voorzichtig mee voor het geval mijn baas die licentie intrekt in Office 365. Office 2013 is namelijk nog wel werkbaar maar ik krijg alleen zo'n vervelende pop-up.

Ik hoor het graag als jullie een oplossing hebben.

Groeten :thumb:
 
Kan je niet een snelkoppeling maken vanuit de office 2016 map.

klik met je rechtermuis op het icon en kies voor snelkoppeling naar het bureau blad.
dan kan je vanaf het bureaublad office 2016 openen.
 
Dat zou mogelijk zijn, maar soms sla je wel eens een bestand op en als je die later wil openen, dan wil je direct op dat bestand klikken en de juiste office versie openen. Dat gebeurt nu dus niet. Ik vind het omslachtig om eerst Word 2016 te moeten openen en daarna nog eens het bestand. Ik had het vermoeden dat ik ergens office 2016 wel als default zou moeten kunnen instellen.
 
hmm.

dan zou de methode moeten werken die jij beschrijft.

welke windows gebruik je?
 
Laatst bewerkt:
Helaas werkt dat niet. Ik verwacht omdat er qua comptabiliteit niet veel verschil tussen 2013 en 2016 zit en dan maar gewoon een Office versie pakt.

Ik gebruik Home Premium (SP 1).
 
Deïnstalleer Office 2013 en draai daarna een herstel van de Office 2016 installatie.
 
Is er geen andere oplossing? Want het risico wat ik daarmee loop is dat wanneer mijn baas de licentie intrekt, ik zonder Office zit. Als ik dan nog 2013 heb staan dan kan ik nog iets.
 
Je kan het proberen met alleen een herstel van de Office 2016 installatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan