Office overzetten naar andere laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter drive
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Kan iemand ons helpen? Wij hebben vorige week een nieuwe laptop gekocht. Het is een Toshiba met windows 8 erop. Er zit geen office op. Nu willen we de office van de oude laptop (inclusief alle bestanden ervan) overzetten naar de andere laptop. We hebben daarvoor een externe harde schijf van 1 TB gekocht. Hoe doen we dit? Hebben we daar de CD voor nodig? Kan je diezelfde licentiecode nog gebruiken?
We hebben ooit bij de Mediamarkt een office 2010 pakket gekocht met een CD. Maar op de oude laptop doet de CD speler het niet meer. Kunnen we het toch deactiveren?

Laatst bewerkt:
Je hebt CD en code nodig. Ik heb geen ervaring of je dan nog een 2e keer office 2010 kunt installeren, bij de oude versies was dat wel zo.
Overzetten van office exe bestanden en zo is compleet zinloos! Er is een volledige installatie noodzakelijk

Wat wel erg nuttig is... zet al je documenten over.... maar je had al vast een backup... neen..... dan is de aanschaf van die externe schijf toch nog ergens nuttig voor... het maken van backups....

Laatst bewerkt:
Hoe ga je dan een programma van je laptop naar de harde schijf verplaatsen?

Niet.
Je zult Office moeten installeren op je nieuwe laptop.

Tardis

Oke, is goed. Maar dan heb ik een andere vraag. Kan je (als een programma op je harde schijf staat en niet op je computer) daar ook vanaf werken, of kan je alleen via je computer aan een geïnstalleerde programma werken?

Je mag hem gerust installeren op die externe schijf.... maar
a. waarom zou je
b je moet hem toch helemaal installeren
c. je kunt office heus dan niet opstarten op een andere pc waar geen office op staat...
d. de schijf letter MOET elke keer hetzelfde zijn (*)

(*) dus als je eerst er een usb stick in stopt en dan pas de externe harde schijf aansluit werkt office NIET omdat de usb stick de letter ingepikt heeft...
Moet je alles eerst ontkoppelen en dan weer de externe schijf eerst aansluiten..

Kortom waarom al dit gedoe? Zet office gewoon op de vaste schijf of maak ruimte dat het kan (denk aan BACKUPS..... dus 2x dus niet alleen verplaatsen)

Het gaat niet om het office programma. Dat staat op de andere laptop zonder problemen. Het gaat om een programma om een eigen website te maken. Die had ik eerst op de computer geïnstalleerd omdat we nog geen harde schijf hadden, maar nu wil ik hem op de harde schijf hebben. We hadden met de oude laptop elke keer problemen dat de C-schijf vol zat en dat willen we nu voorkomen. Vandaar dat we dat op de harde schijf willen hebben.

Ok, geef eerst even de Office-versie, want als het een Home/Student-versie is dan mag je die op 3 computers onder dezelfde ProduktIDentificatie-sleutel installeren.

Om de Office van de oude computer te de-installeren, & zo de PID vrij te krijgen: Kopieer de hele CD/DvD naar een nieuwe lege map op een hardeschijf van de oude computer. Klik dan daarin op Setup.exe, & kies Verwijderen.

Bron (EN): http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc982159(v=office.14).aspx#BKMK_RunSetup

Het gaat niet om het office programma. Dat staat op de andere laptop zonder problemen. Het gaat om een programma om een eigen website te maken. Die had ik eerst op de computer geïnstalleerd omdat we nog geen harde schijf hadden, maar nu wil ik hem op de harde schijf hebben. We hadden met de oude laptop elke keer problemen dat de C-schijf vol zat en dat willen we nu voorkomen. Vandaar dat we dat op de harde schijf willen hebben.
Hmmmmm dit meen je niet .....:evil:
Je schrijft toch echt...
. Het is een Toshiba met windows 8 erop. Er zit geen office op. Nu willen we de office van de oude laptop (inclusief alle bestanden ervan) overzetten naar de andere laptop.
Einde ondersteuning van mij met zo een l*lverhaal....:evil:

Laatst bewerkt:
In een later bericht had ik gezegd dat office al gelukt was. Oops, die heb ik dus verwijderd. Ik snap de verwarring. Sorry daarvoor. Voor de duidelijkheid: office staat nu op de nieuwe laptop en het programma om een website te maken ook, maar die laatste wil ik op de harde schijf hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan