Symphysodon
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 dec 2012
Beste Forummers,
Ik weet niet zeker of deze vraag op het goede forum staat maar het gaat uiteindelijk wel over Excel.
In de Ribbon van Excel heb ik in het menu met de Office ribbonX Editor een extra menu toegevoegd.
Ik heb twee vragen:
Hoe krijg ik alleen tekst in een passend vak en is het mogelijk om op het moment dat ik met de muis boven de tekst sta het vak blauw wordt en de tekst wit.
Met de eerste vraag heb ik met de onderstaande code een groot vak met de menutekst en een pijltje. Ik zou graag een passend zonder het pijltje met alleen de tekst willen.
Eigenlijk nog een derde vraag: Is bovenstaande opzet afdoende voor Excel van office365 of moet ik de code van JKP gebruiken. Het lijkt vooralsnog wel te werken.
Alvast bedankt.
mvg
Marco
Ik weet niet zeker of deze vraag op het goede forum staat maar het gaat uiteindelijk wel over Excel.
In de Ribbon van Excel heb ik in het menu met de Office ribbonX Editor een extra menu toegevoegd.
Ik heb twee vragen:
Hoe krijg ik alleen tekst in een passend vak en is het mogelijk om op het moment dat ik met de muis boven de tekst sta het vak blauw wordt en de tekst wit.
Met de eerste vraag heb ik met de onderstaande code een groot vak met de menutekst en een pijltje. Ik zou graag een passend zonder het pijltje met alleen de tekst willen.
Code:
<customUI xmlns="http://schemas.microsoft.com/office/2006/01/customui">
<ribbon>
<tabs>
<tab id="MyCustomTab" label="Charts" insertAfterMso="TabHome">
<group id="customGroup1">
<menu id="MyFiles" label="File" >
<button id="customButton1" label="Print" onAction="maenMacro1" />
<button id="customButton2" label="Print Setup" onAction="maenMacro2" />
<button id="customButton3" label="Save" onAction="maenMacro3" />
<button id="customButton4" label="Save as" onAction="maenMacro4" />
</menu>
</group>
Eigenlijk nog een derde vraag: Is bovenstaande opzet afdoende voor Excel van office365 of moet ik de code van JKP gebruiken. Het lijkt vooralsnog wel te werken.
Alvast bedankt.
mvg
Marco
Laatst bewerkt: