Office vormgeving gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjvanputten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
3
Onlangs is de vormgeving van mijn Office 2007 programma's gewijzigd van de gebruikelijke look naar een soort veiligemodus vormgeving, waarin alle werkbalken grijs zijn, zoals Windows 98 eruit zag in 256-kleuren weergave. Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik de normale weergave weer terugkrijg? Zie hier onder voor verduidelijking:

office_word.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het vermoeden dat je niet in Office moet zijn, maar bij "vormgeving", "geavanceerd" in "eigenschappen van het beeldscherm".
 
Ik heb het vermoeden dat je niet in Office moet zijn, maar bij "vormgeving", "geavanceerd" in "eigenschappen van het beeldscherm".

Dat is het niet, denk ik. Wanneer ik daar iets wijzig, verandert de vormgeving van geheel Windows. Het probleem doet zich alleen voor met de Officeprogramma's.
 
En als je Office eens repareert via Configuratiescherm > Software
 
Reden voor mijn vermoeden betrof het starten van Office in de veilige modus. Ik vond ergens bij Microsoft een command om Winword in de veilige modus te starten :

uitvoeren:

winword.exe / safe

ik heb dat even gesimuleerd, doch het enig verschil met de normale Office dat ik dan zie, is dat de taakbalk (bovenin waarin staat Document1) een toevoeging krijgt: Veilige Modus.

De layout van Winword blijft in de veilige modus (overwegend) dezelfde kleurtjes behouden als in de normale modus. Een heleboel functies / knoppen / opties zijn echter niet meer te gebruiken in de VM en hebben alle een lichtblauwe kleur. Daar jouw schermafbeelding er idd. "niet uitziet" dacht ik meer aan een algemene -vga / monitor- oorzaak.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost! Het vermoeden dat het niet vormgeving, maar VGA betrof klopte. Ik heb mijn beide beeldschermen uit het apparaatbeheer verwijderd en na opnieuw opstarten opnieuw geïnstalleerd. Dit bleek het probleem op te lossen.

Hoe het probleem is ontstaan weet ik nog steeds niet. Misschien is mijn desktop jaloers geworden, omdat mijn laptop meer aandacht krijgt. :confused:

Bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan