Office: waar te kopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DrB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DrB

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Goedendag,

Waar kan ik legaal Microsoft office kopen? En dan zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

Ik heb eigenlijk alleen word, powerpoint en excel nodig.

Openoffice is geen optie. Ik wil het legaal kopen, omdat het gebruikt gaat worden op de zaak.

Als het voor de zaak is zou je bij het officecenter kunnen kijken.

Hm ja had ook al gekeken bij mediamarkt, maar daar was het geloof ik zo'n 500 euro. Vond ik zo aan de prijs :-)

in vrijwel iedere computer zaak is wel office voor leraren en studenten (of een soortgelijke benaming) te krijgen. Prijs rond de 150 euro, legaal te instaleren op 3 pc's.

En waarom geen openoffice.....wij (gemeente Enschede) hebben het contract met microsoft opgezegd en gaan helemaal over naar openoffice.
Niks meer dure pakketten......

Goedendag,

Waar kan ik legaal Microsoft office kopen? En dan zo goedkoop mogelijk natuurlijk.
Ik heb eigenlijk alleen word, powerpoint en excel nodig.
Openoffice is geen optie. Ik wil het legaal kopen, omdat het gebruikt gaat worden op de zaak.

Als het voor de zaak ik, is een 'home and student'-versie niet legaal. Wat ECD aangeeft klopt dus wel, maar je wilt legaal gaan en dus mag het niet.
En ook de via marktplaats vaak aangeboden utlimate-versie voor hogescholen en universiteiten mag je in een bedrijfsomgeving niet gebruiken.
Vandaar dat je uiteindelijk toch uitkomt op een hogere prijs, die bovendien per werkplek geldt. Je kunt een bulklicentie via Microsoft aankopen, voor het aantal werkplekken binnen het bedrijf.
Reken echter op bedragen, die wel hoger zijn dan de door jou genoemde 500 euri.

Laatst bewerkt:
Voor op de zaak zal je toch licenties moeten kopen en die zijn over het algemeen toch best prijzig. (ik durf zo niet te zeggen hoe prijzig) maar het bedrijf waar ik werk heeft ook licenties voor allerlei programmas en het zal meer in de licentie liggen dan het installatie CD-tje zelf.

Je bent wel VERPLICHT om de legale versie te hebben aangezien het voor je bedrijf is, indien je illegaal spul hebt of te weinig licenties bij de legale versie kost dit je hele grote bult geld. (boete dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan