Office werkbalk start niet automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Hallo,

Ik heb alles weer eens na een jaar opnieuw geinstalleerd. Nu kom ik daarna een nieuw probleem tegen.

De Microsoft Office Werkbalk start niet meer automatisch op bij het starten van de computer. Hoe krijg je dat weer goed?

Groetjes

Peter

Geplaatst door LelyTekkel
Hallo,

Ik heb alles weer eens na een jaar opnieuw geinstalleerd. Nu kom ik daarna een nieuw probleem tegen.

De Microsoft Office Werkbalk start niet meer automatisch op bij het starten van de computer. Hoe krijg je dat weer goed?

Groetjes

Peter

Staat wel ingeschakeld? Eventueel snelkoppeling in opstarten menu?

Geplaatst door XP_PC

Staat wel ingeschakeld? Eventueel snelkoppeling in opstarten menu?

Snelkoppeling is er natuurlijk al maar vroeger startte die automatisch en nu niet meer. Hoe verhelp ik dat dan?

Bij start / programma's / opstarten, staat daar de snelkoppeling "Microsoft Office" met in de eigenschappen
"lokatie waar je office is geinstalleerd\Office\osa9.exe" -b -l
Als je op die link klikt, start ie dan wel, of krijg je een fout?

Start / programma's / microsoft office hulp programma's / Microsoft Office Werkbalk.
Als je die klikt krijg je mogelijk de vraag of de balk in het vervolg automatisch moet starten.

Geplaatst door Paul-RT
Bij start / programma's / opstarten, staat daar de snelkoppeling "Microsoft Office" met in de eigenschappen
"lokatie waar je office is geinstalleerd\Office\osa9.exe" -b -l
Als je op die link klikt, start ie dan wel, of krijg je een fout?

Start / programma's / microsoft office hulp programma's / Microsoft Office Werkbalk.
Als je die klikt krijg je mogelijk de vraag of de balk in het vervolg automatisch moet starten.

Ik heb bij opstarten die link inderdaad en als ik erop klik, gebeurd er helemaal niets. Ook niet de werkbalk die gewoon gaat starten. Ik kan de werkbalk dus alleen maar starten via "start/alle programma's/Microsoft Office hulpprogramma's/Microsoft Office Werkbalk". Uiteraard kan ik daar een snelkoppeling van maken op het bureaublad maar da's de bedoeling niet. Heb je nog meer opties? En bovendien krijg ik die vraag of je in het vervolg automatisch moet starten ook niet. Wellicht ben ik te snel geweest bij het installeren en heb ik per ongeluk de vraag met 'nee' beantwoord maar dat moet toch te herstellen zijn? Ik heb overal gezocht maar kan het niet vinden

Groetjes

Peter

Laatst bewerkt:
Zodra je de officewerkbalk op het bureaublad hebt staan, kan je'r op 'rechtsklikken' (of op het office-symbooltje boven/links van de balk klikken) en aangeven dat je de werkbalk direct wilt opstarten als Windows start ....
Gebruik zelf nu 2003 en daar zit'ie niet meer in, maar zo werkte het in ieder geval

Geplaatst door Vecom
Zodra je de officewerkbalk op het bureaublad hebt staan, kan je'r op 'rechtsklikken' (of op het office-symbooltje boven/links van de balk klikken) en aangeven dat je de werkbalk direct wilt opstarten als Windows start ....
Gebruik zelf nu 2003 en daar zit'ie niet meer in, maar zo werkte het in ieder geval

Sorry Teun, ook dat werkt niet. Ik zie namelijk nergens een knop of anderszins een mogelijkheid om ergens op te klikken waar staat automatisch weergeven bij het starten van de computer o.i.d. Ik heb zelf ook 2003 en juist om die reden heb ik weer 2000 ge-installeerd. Als dat niet werkt en niemand weet het meer hoe dat moet, zal ik maar weer overgaan tot installeren van 2003. Ik wacht in spanning af.

Nog andere suggesties?

Groeten

Peter

Ja, it's up to you, om die reden niet over te stappen op 2003.
Ik denk dat er wellicht belangrijker kunnen zijn, bijvoorbeeld of je thuis en op je werk een identieke versie gebruikt.
Overigens kan je (WinXP) zelf een extra werkbalk aanmaken, waarin je willekeurig welke items kunt opnemen; dus ter vervanging van de Office-werkbalk. Niet voor niets is die in 2003 niet meer beschikbaar, want overbodig.
Vond ik destijds - na verloop van tijd - al, ook onder voorgaande windows-versies.

Succes

Als ik via Start / programma's / microsoft office hulp programma's / Microsoft Office Werkbalk
de office werkbalk sleep naar de map Start / programma's / Opstarten, dan gaat het de volgende keer presies goed.

Bij jou niet?

Geplaatst door Paul-RT
Als ik via Start / programma's / microsoft office hulp programma's / Microsoft Office Werkbalk
de office werkbalk sleep naar de map Start / programma's / Opstarten, dan gaat het de volgende keer presies goed.

Bij jou niet?

Da's precies de goeie....!! Nu heb ik dat zo gedaan en nu werkt ut wel. Bedankt hoor Paul.

Gr.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan