Office XP of Office 2003?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Bij ons op werk is de vraag gesteld, gaan we over op Office XP of Office 2003.

Kan iemand mij vertellen wat de grote voordelen/nadelen van Office 2003 zijn ten opzichte van Office XP.

Ik heb het e.e.a. al bekeken op de site van Microsoft, maar wil graag van de gebruikers horen of er problemen zijn met het gebruik van Office 2003.

Bijvoorbeeld of er problemen zijn met Macro's, sjablonen, koppelingen met andere programma's etc.

Wij werken nu nog met Office 97 en Outlook 98.

Alle informatie is welkom!

Het enige wat ik weet is dat er in 2003 een spamfilter zit.

Het schijnt dat de mailfunctie ook prettiger is.

Het is altijd een eigen keuze. Office XP (eigenlijk office 2002) is nog nauwelijks foutenvrij. We kennen Microsoft, fouten worden door de gebruikers van de eerste drie jaar gevonden en pas als een fout gevonden is wordt er een oplossing gezocht. Stel je voor dat je wasmachine om de haverklap stil ligt omdat de fabrikant testen overbodig vindt.

Dus ik ga in elk geval niet over op 2002 of 2003 maar blijf lekker bij mijn inmiddels vertrouwde 2000. Kan alles wat ik er mee wil, en nog veel meer.

Bij computerprogramma's lijkt het soms wel als met auto's: die van mijn buurman glanst meer want is net nieuw, dus ik wil ook een nieuwe. Mag, maar of het een nuttige uitgave is?

Overigens werk ik op mijn werk nog met office 97 en de grootste verschillen met 2000 zijn toch de manier waarop de menu's zijn ingedeeld, functioneel komt het pas in beeld als je heel veel grafisch of web werk wilt doen.

Laatst bewerkt:
Ik ben het wat dat aangaat wel met mschoof eens.
Ik gebruik nu office xp omdat ik geen keuze heb maar office 2000 beviel mij beter.

En idd het kinderziektenverhaal is bij Microsoft toch wel een issue.

Intussen zijn er voor Office-XP al wel twee service packs verschenen.

Groetjes,
Bennie

Wow Bennie, en dat in nog geen jaar. Nu ja, iets langer, wel 17 maanden.

Misschien een goede reden om snel Office 2003 uit te brengen, waar deze fouten alvast zijn opgelost door standaard de service packs in de installatie te verwerken?

Geplaatst door rmschoof
Wow Bennie, en dat in nog geen jaar. Nu ja, iets langer, wel 17 maanden.

Misschien een goede reden om snel Office 2003 uit te brengen, waar deze fouten alvast zijn opgelost door standaard de service packs in de installatie te verwerken?

Ik denk niet dat het zo werkt. Ongetwijfeld zal Microsoft "geleerd" hebben van de vorge versies, maar elke nieuwe versie brengt weer z'n eigen fouten mee. Dus ook voor Office 2003 zullen we service packs tegen gaan komen. (Overigens is Office 2003 al uit en de eerste bugs zijn ook al tegengekomen).

Een nieuwe versie uitbrengen heeft puur en alleen commerciële redenen.

Groetjes,
Bennie

Office 2003 heeft XML technologie ingebouwed gekregen, das enige grote verschil. Dus alles is uitwisselbaar met elkaar en kun je zo op het web gooien.

Voor grote bedrijven is dit wel handig, als mkb / thuis gebruiker heb je er volgens mij maar weining aan. (voorlopig dan igg)

En ow ja Office 2003 loopt pas van 2k met SP3 en hoger, dus 2k / XP / 2003

Dus 95 / 98 / ME machines vallen af. (kan handige info zijn als julllie nog veel 98 machines gebruiken)

Meteen weer een manier van M$ om iedereen hun XP-licentie te doen kopen... :rolleyes:
Ik ben persoonlijk tot nog toe vooral tevreden over de Outlook, die spamfilter is fantastisch (eindelijk!!!!) Voor de rest is er niet zo hééél veel veranderd buiten het andere kleurtje :cool:

office

het gekke is , is werk met pent 2 en 982e en toch office xp prof. in het systeem , vraag me niet hoe het kan, de install gaf het al aan, maar toch verder gegaan.
Zal wel blijken dat het crasht als ik alles open, maar tot nu toe geen last gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan