Office XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom van Riel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
bestanden niet beschikbaar

Ik krijg bij alle pakketten in Office XP, behalve Outlook, als ik een document wil openen de melding "het bestand naam van het bestand.doc (in word) is niet beschikbaar".
Iemand enig idee? Het probleem is volgens mij ontstaan na installeren van Staroffice. Deinstalleren heeft niet geholpen, autoherstel ook niet. De associaties staan goed ingesteld. Zelfs Word opnieuw installeren hielp niet, misschien Office opnieuw installeren wel, maar dat heb ik nog niet gedaan.

Laatst bewerkt:
Probeer toepassingsherstel eens. Als dat niet lukt de cd rom er opnieuw indoen en even laten herstellen. Misschien dat dit wel lukt.
Succes

Ik ken het pakket zelf niet, maar heb er eens wat op nageslagen op het web. Overal kom ik tegen dat StarOffice wel de extensie .doc gebruikt, maar daarmee nog niet leesbaar is in MS Word.

Niet heel vreemd, want is geschreven voor een geheel ander OS. Maar toch, lastig.

De enige oplossing die ik ben tegengekomen om de .doc documenten weer leesbaar te maken in Word is ze te openen in StarOffice en dan op te slaan als type Word-document. Macro's en knoppen en opmaak kunnen nog wel wat verminkt zijn, maar de tekst is weer leesbaar.

Ik heb slechts een twintigtal toelichtingen en nieuwsgroepen gehad, dus via google bijvoorbeeld keywords 'staroffice problems MSOffice' vind je nog veel meer pagina's. Maar ik vond het na deze random search wel genoeg, niet een die geen problemen aangaf. En de enige oplossing die ik een paar keer tegen kwam staat hierboven in de mail.

Sorry. Succes.

Hi Ron,

Bedankt voor je moeite. Het probleem is nog bizarder: als ik een document maak in Word, dat in Word-formaat opsla en het vervolgens probeer te openen krijg ik ook de melding dat het document niet beschikbaar is.
Ik zoek verder!

Ciao,

Tom

Het blijft zoeken natuurlijk, tot er een antwoord is gevonden.

Wat gebeurt er als je een document vanuit Word oplslaat in .rtf formaat, dat opnieuw inleest, en daarna opslaat als. doc. En dan dat doc weer probeert te openen?

Doel van deze reeks opdrachten is vast te stellen of het aan word-filter ligt of elders. Bijvoorbeeld kan ik mij voorstellen dat om deze of gene reden in je register een verwijzing is blijven hangen naar staroffice. Bij rtf kan dat geen probleem zijn, is een echt programma-onafhankelijke standaard. Dus als Word rtf goed inleest en weergeeft, zit het probleem waarschijnlijk niet daar. Als Word de rtf ook niet kan lezen zit het juist wel daar.

Als het niet in Word zit (opslaan in Word gemaakt rtf-document heeft ook een probleem als je het weer wil inlezen) is een registerprobleem een mogelijkheid.

Vraag het dan daar eens na (topic Hijackthis) maar laat later hier wel weten of het zo opgelost is.

Hi Ron,

Als ik het in rtf formaat o.i.d. opsla, gebeurt er precies hetzelfde: bestand niet beschikbaar!

Hijackthis heb ik ook gebruikt, en diverse registry cleaners, maar ik zie niets bijzonders.

Ik zoek nog maar even door.

Tom

Hallo Tom,

het probleem dat jij hebt wordt ook beschreven in de microsoft KB (knowledge base).

Probleem kan ontstaan door Norton.

In dit geval wordt probleem en oplossing in het Nederlands gegeven, dus volsta ik met de link. (Te openen door er op te klikken).

'http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;328613
'

Ik kan natuurlijk niet zien of het probleem ook bij jou hier in zit.

Hi Ron,

Ik had in de tussentijd ook niet stilgezeten en had hetzelfde ontdekt als jij (een aantal Belgen had hetzelfde probleem gehad als ik ;)). Ik ben er net in geslaagd om weer office-documenten te openen.
Hartstikke bedankt voor je hulp!!!

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan