offline bestanden probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

drakie37

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
hallo,

Ik heb een probleem met offline files.
Als ik het inschakel verschijnt er na een aantal minuten een melding dat de verbinding met de server is verbroken en dat er offline gewerkt kan worden.
Alle shares gemaakt via kix script zijn dan leeg Als ik dan op het binnen het offline pictogrammetje kies voor "online werken zonder de wijzigingen te synchroniseren" dan is er wel weer verbinding maar ontstaat het zelfde probleem na een aantal minuten van voor af aan.Als ik offline uitschakel dan houdt de verbinding stand.
Ik heb alle nieuwste drivers geinstalleerd,en gekeken binnen de bios of de netwerkkaart in een standby stand gaat na verloop van tijd
Ook het energieschema naar thuis/kantoor aangepast.Ook energieschema op netwerkkaart aangepast.Overigens blijft de connectie met een share op een andere server wel in stand terwijl andere PC´s dit probleem niet hebben.
Kent iemand dit probleem?
alvast bedankt.

Wat gebeurd er als je een constante ping op de achtergrond laat lopen naar die server.

Start dit als volgt:
- Ga naar Start
- Kies voor uitvoeren
- Typ in ping SERVERNAAM -t en druk op enter

Wat ik mij dan afvraag:
- Heb je dan het probleem nog steeds na een paar minuten?
Zonee dan raakt de laptop waarschijnlijk de verbinding kwijt als hij een paar minuten niets op het netwerk doet (heb ik vooral vaker gezien bij een Win98 pc en een server die op een andere vestiging was maar dat gebeurde pas na 30 min).
Zoja: Kijk dan eens naar die ping heeft deze ook een paar keer een time-out??
Zoja: dat is een teken van een probleem op je netwerk (een foute kabel, te druk op het netwerk, probleem met firewall of proxy, oid)
Zonee: is er dan misschien een melding doelhost niet bereikbaar?
Zoja dan is er een probleem met de netwerkkaart of de iptoewijzing.
Probeer dan eens een vast ipadres. Of misschien een andere netwerkkaart (van bv een dockingstation).

Misschien helpt dit je verder.

Dank je voor de reactie.
Het stomme is dat ik voor de gebruiker een andere laptop inricht omdat hij met zijn huidige hetzelfde probleem heeft.
Het is trouwens een zelfde type laptop met alleen Win XP prof i.p.v. W2000 prof.Ik wilde nl. even de harde schijf ruilen.
Tijdens de ping, die overigens perfect loopt, wordt ook gewoon de verbinding verbroken zonder hik in de ping.Er is ook nog een ISDN modem (Fritz!CardUSB) geinstalleerd die een soort virtuele netwerkkaart installeert.Deze heb ik net uitgeschakeld en ik heb na een kwartier de melding nog niet terwijl de melding hiervoor binnen 5 min. verscheen, ik hou hoop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan