offlinelist 0.73 games markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
is er geen mogelijkheid om in de lijst de spellen die al hebt te markeren in een kleur of zo

Die mogelijkheid is er juist wel! Als je de "Hernoemer" aan zet (Gereedschap/Opties) en het pad naar jouw ROM-directory opgeeft. Dan zie je in de lijst verschillende kleurtjes. Die kleurtjes kun je instellen bij Algemeen; verschillende kleuren mogelijk voor Aanwezig, Niet aanwezig, Verkeerde naam, Verkeerde compressie.
In de lijst met spellen zie je dan direct aan de kleurtjes of je de ROM al hebt, of niet, of dat ie een verkeerde naam heeft....

hernoemer problemen

Hoi,
Ik gebruik offlinelist voor mijn nds, psp en wii roms, ik heb echter problemen met de hernoemer.
de zip files staan in c:\program files\offlinelist0.7.2\datas
de roms staan op netwerk bv drive F:\Games\Nintendo DS Games\NDS Games
als 0002 - Need For Speed - Underground 2 (U).nds
in ooflinelist > opties > Hernoemer verwijs ik naar F:\Games\Nintendo DS Games\NDS Games
Ik zie dat alle gedownloade nds roms inderdaad gezocht worden
maar geen enkele rom wordt herkend. ook aanpassing van de roms (zonder nummer) heeft geen effect.
Wat doe ik verkeerd, of hoe moet de naam zijn?

alvast bedankt

blijkbaar had robbiexxx op 16 december al een bericht over gegeven
moet het gemist hebben :confused:

@destem: Heb je je ROM's wel toegevoegd aan de Offlinelist? Menu ROMS --> "Voeg Roms toe"; of functietoets F12 in het hoofdscherm.
Als je ROMS toevoegd, dan maakt Offlinelist van het spel (het NDS-bestand dus) een ZIP aan. En dan bepaald ie ook een CRC-waarde die nodig is voor de herkenning in het programma.

Houd die ZIP wel buiten de Offlinelist-programma directory, want anders gaat ie met van alles schuiven... Gelukkig heb je alles al op een andere disk staan, dus dat is al goed.
Als Offlinelist die ZIP goed kan vinden, dan zal ie ook een goed kleurtje krijgen.

Voor korte uitleg met wat plaatjes/schermprints: http://springtouw.nl/offlinelist.php

Als je een nds-spel op je memorykaart wilt hebben, dan klik je met rechts en ga je naar de Extractor. Offlinelist zal dan ze ZIP uitpakken naar een NDS-bestand; het unZIPpen hoef je dus niet zelf te regelen.
(Bij meerdere spellen tegelijk uitpakken, maak je natuurlijk gebruik van de Selector; die pakt dan een heel lijstje in 1 keer uit.)

@ibiza: Maakt niet uit hoor, het antwoord blijft gewoon gelden....hahaha :D

Laatst bewerkt:
nog problemen met wii en psp games

Wat Robbie schreef werkt voor nds, maar hoe kan ik dit ook voor wii en psp games laten werken ?
Moeten de games voldoen aan bepaalde naamgeving of moet er iets ingesteld worden ?
Als ik wii games wil toevoegen en verwijs naar de lokatie van de .cso of .iso file dan staat offlinelist 100% cpu te gebruiken voor ong kleine 2 minuten, daarna verdwijnt het toevoeg scherm (normaal dus), maar offlinelist ziet de game nog niet als bekend ook is de file niet verplaatst.
Ik denk dat het te maken heeft met de compressie, zowel zip als 7z werkt niet, nu weet ik dat zip lange tijd problemen heeft gehad met files > 2G, 7z ken ik niet (gebruik normaal winrar) is compressie ook uit te schakelen ?

bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan