Offspon.exe en Winwordc.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Beste Forumgenoten,
Vanmorgen zat ik op een computer met het Office Starters Pakket.
Het virusprogramma is AVG Free.
Verder is alles origineel op deze computer.
Nou gebeurde vanmorgen plots iets aparts.
Ik opende word om iets uit te printen toen plotseling een schermpje van AVG in beeld kwam.
Deze gaf door dat er een virus was gedetecteerd.
Dit virus heet OffSpon.exe en zit in de map Q - Office 14 map.
Avg vroeg of ik dit programma wilde verwijderen of negeren.
Het vreemde is dat ik geeneens een locatie Q op die computer heb dus snap niet waar die dit vandaan haalt ?
Ik kan het negeren of laten verwijderen maar weet niet wat te doen dus.
Als ik Word afsluit en weer open dan komt het avg schermpje weer in beeld en dan met een virusmelding van Winwordc.exe en krijg ik weer de keuze negeren of verwijderen.
En volgens AVG zit dit bestand ook in de locatie Q / Office14,
Nogmaals ik heb geen Locatie C in mijn computer?
Wie weet wat hier aan de hand is en hoe ik dit moet oplossen.
Alvast mijn dank hiervoor,
Groeten Barney.

welkom beste Barney,
Offspon.exe is een onderdeel van je office en is dus totaal geen malware of virus zoals avg dit melde, het is een fals positive van AVG .... je kan dus op je beide oren slapen hoor ;)

en om zeker te zijn dat er niks anders aan de hand is kun je bv malwarebytes antimalware installeren (is gratis) en je computer een keer scannen en zien wat het resultaat is oke?

Hoi Spocky,
Bedankt voor je supersnelle reactie.
Zojuist had ik hetzelfde gevonden dat ik hieronder voor andere forumleden hier zal plaatsen.
Groeten van Barney.

offspon.exe is the process that displays the rotating advertisements in Microsoft Office Starter Edition. It is a legitimate program, but because its sole purpose is to display advertisements, AVG may detect it as adware, and display a warning. Even though it is indeed a form of adware, it is 100% non-malicious and harmless, so it is safe to tell AVG to ignore it.

Ik zoek nu nog een button hier op het forum om mijn vraag de staus opgelost te geven.?
Barney.

2 manier om je vraag op opgelost te zetten (als je bent ingelogd op het forum en deze vraag voor je hebt):
a. Via klikken op "Zet status opgelost" in de rechterhoek onderin je startposting
b. Via klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan de webpagina [die balk met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

2 manier om je vraag op opgelost te zetten (als je bent ingelogd op het forum en deze vraag voor je hebt):
a. Via klikken op "Zet status opgelost" in de rechterhoek onderin je startposting
b. Via klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan de webpagina [die balk met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Ja joh stom dat ik het niet zag staan, komt doordat ik op een ipad werk en niet de hele pagina in beeld heb.
Bedankt voor jullie reacties,
Groeten,
Barney

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan