Oh jee, hoe krijg ik m'n post nog terug?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
237
Ik heb eergisteren C geformatteerd en XP pro er op gezet.
Alles wat ik nog nodig had eerst naar D gekopieerd.
Zo ook Incredimail, ik had gewoon zorgeloos de hele map i.mail naar D gekopieerd met het idee, dan staan al m'n berichten daar veilig in de map data en na het opnieuw installeren van i.mail haal ik die daar wel weer op en plak ze in de nieuwe map data.
Maar nee, dat lukt niet....
Gek genoeg, in de verkenner zie ik ze wel staan.
Als ik de verkenner twee keer open en naast elkaar zet, C:\incredimail en D:\incredimail zie ik alles keurig staan maar in het programma komen ze niet naar boven. Rara......(en heel vervelend!)

Wat nu.....?


Pandora
 
Kijk eens of je er soms een vinkje weg moet halen bij alleen lezen.
 
Heb ik inmiddels gedaan en

hoopte dat dit de gouden tip was.
'Alleen lezen' overal uitgevinkt en alle bestanden nogmaals gekopieerd, jammer genoeg heeft het geen effect....
Niettemin bedankt!

Pandora
 
Hoe bedoel je na het vinkje weghalen gekopieerd?
Je bedoelt slepen?
Het zou wel eens kunnen dat je met knippen en plakken had moeten werken.
Ik heb dat geduvel ook eens gehad.
 
Oh, dan ga ik dat morgen toch nog eens proberen

maar nu ben ik een beetje gaar van al dat geworstel!
Welterusten!

Pandora
 
Maar die heeft Pandora niet gebruikt. Dat is nu het probleem denk ik.
 
Ja, daarom vond ik het ook jammer. Het is uiteraard nu mosterd na de maaltijd, maar er is altijd weer een volgende keer ...:) :) :)

Groetjes,
Bennie
 
De enige manier waarop ikzelf het leer is ook zo ;)
 
Ja mensen, door schade en schande...

wordt men wijs, nou ja, laten we zeggen ietsje wijzer!
Inderdaad had ik natuurlijk eerst even op simpele wijze m'n gegevens veilig kunnen wegzetten om die dan ook weer moeiteloos te kunnen importeren, alleen, stom stom stom maar niet bij stilgestaan.
De hele map Incredimail even op D:/ parkeren leek me veilig zat.
Helaas zit ik nu met de gebakken peren.
Heb al geprobeerd om i.m. te installeren op D:\, over de kopie die ik daar had geparkeerd, daarbij wat schietgebedjes gedaan maar ook dat mocht niet baten!
Vervolgens heb ik uiteindelijk een backup van C:\ teruggezet, ik verwachtte dat alles dan weer als voorheen zou zijn, alle programma's weer terug (zo ook het @#&%@* virus dat de reden was van het formatteren), dan kon ik i.m. backuppen en alsnog, opnieuw, formatteren.
Ook dat wil niet werken, ik heb wel al m'n documenten terug (maar die had ik al, daarbij werkte die methode vlekkeloos) maar geen programma's!
Nu ga ik straks nog de methode knippen en plakken gebruiken i.p.v. slepen, en als dat niet lukt, nou dan moet het maar zonder m'n oude berichten, zucht...
Heel erg jammer want mijn dochter is een half jaar naar Australië geweest en we hebben nogal regelmatig gemaild, dat had ik graag willen bewaren.
Tja, eigen schuld dikke bult, zo simpel is het!
Bedankt zover,


Pandora
 
Ik vind het zo stom nog niet ;)
Geen backup maken is dommer!!
Blijkbaar gaat het met Incredimail wat lastiger.
Het is jammer dat er niet meer mensen op gereageerd hebben die Incredimail hebben.
Wie weet komt er nog meer respons.
 
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en was op zoek naar een antwoord op de vraag "Hoe krijg ik mijn post terug"
Ben ook zo stom geweest om niet in incredimail te backuppen maar heb net als Pandora de hele map gekopieerd naar D:
Is het nu wel mogelijk om deze gegevens (mail) terug te plaatsen in de nieuwe Incredimail, of zijn we echt alles kwijt??
Heb het kopieren en plakken al geprobeerd, hij plaatst ze netjes terug in de map, overschrijft zelfs de nieuwe versie, dus je zou denken dat het goed is maar alleen als je incredi opent laat hij ze niet zien.
Wie kan mij helpen ??

Met vriendelijke groet,
 
Dit is echt de doos van Pandora :D Ik hoop dat zij nog goede ideeen voor je heeft maar ik ben er bang voor.
Wel staat je vraag nu weer boven ;)
 
Dan hoop ik dat Pandora inderdaad het antwoord weet .....zo niet dan is het flink balen !!!
Tenzij iemand anders nog het verlossende berichtje heeft ......

Euhh Elisa wat bedoel je met "Wel staat nu je vraag weer boven"??

Groetjes,
 
Zodra je een antwoord krijgt gaat je bericht weer naar boven bij de onderwerpen onder Software XP.
Had je nog meer vragen ;) :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan