Hoi voor de wat geroutineerdere Nerds onder ons heb ik een raadsel, waarvan ik op dit moment zelf al 3uur geen antwoord op weet...
om dit raadsel op te lossen mag je gebruikmaken van:
#een pc met windows 98se 2 (met enkele beperkingen zoals geen support voor none-atapi-cdrom & geen correcte drivers geinstalleerd).
# 2 hdisks
# none-atapi-compatible-cdrom-speler
# GEEN DISKETTE-STATION
# werkende Internet-aansluiting
Wat is de vraag....
De vraag is.. ik heb een OS-instal-cd hoe ga ik het voor elkaar krijgen om in dos te booten, met de gewenste standaard driver voor cdrom, zodat ik de hdisks kan formatten repartitioneren en er een nieuw OS op kan zetten, (let op de cdrom-speler is NIET compatible met ATAPI dus word niet standaard door bios herkend).
om dit raadsel op te lossen mag je gebruikmaken van:
#een pc met windows 98se 2 (met enkele beperkingen zoals geen support voor none-atapi-cdrom & geen correcte drivers geinstalleerd).
# 2 hdisks
# none-atapi-compatible-cdrom-speler
# GEEN DISKETTE-STATION
# werkende Internet-aansluiting
Wat is de vraag....
De vraag is.. ik heb een OS-instal-cd hoe ga ik het voor elkaar krijgen om in dos te booten, met de gewenste standaard driver voor cdrom, zodat ik de hdisks kan formatten repartitioneren en er een nieuw OS op kan zetten, (let op de cdrom-speler is NIET compatible met ATAPI dus word niet standaard door bios herkend).