ole object in access

Code:
met 1 foto frame
-------------------------

Private Sub Form_Current()
    If Me.Foto & "" <> vbNullString Then
        Me.Afbeelding.Picture = CurrentProject.Path & "\Afbeeldingen\" & Me.Foto
    Else
        Me.Afbeelding.Picture = ""
    End If
    Me.Repaint
End Sub
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
met 2 fotoframe's
---------------------------
Private Sub Form_Current()
 If Me.Foto_1 & "" <> vbNullString Then
               Me.Afbeelding54.Picture = CurrentProject.Path & "\Afbeeldingen\" & Me.Foto_1
    Else
        Me.Afbeelding54.Picture = ""
    End If
    End If
    Me.Repaint

End Sub

Als ik met 1 frame het formulier open is er niks aan de hand en maakt als ik klik op de knop nieuwe record maakt hij het frame leeg maar met de code 2 frames te openen werkt het niet en laat hij beide frames de foto staan. de code voor 2 frames openen werkt verder goed en ik kan ook gewoon de frames vullen met nieuwe foto uit en map. zou mij niks verbazen dat wat ik doe niet mag en kan. De opties met Dirty werken niet

Laatst bewerkt:
Je code met 2 frames (waarom eigenlijk? Druist een beetje tegen het normalisatieprincipe in) werkt ook niet geheel onafhankelijk; het tweede frame wordt alleen bekeken als Me.Foto leeg is. Lijkt mij niet de bedoeling. Zo bekijk je ze onafhankelijk:
Code:
    Else
    End If
    If Me.Foto_1 & "" <> vbNullString Then
        Me.Afbeelding54.Picture = CurrentProject.Path & "\Afbeeldingen\" & Me.Foto_1
    Else
        Me.Afbeelding54.Picture = ""
    End If

Octafish, dit is hoe het wel werkt en de frame's zijn nu leeg. het stoorde mij dat de foto's zichtbaar bleven en de rest van het record wel leeg was, het werkte wel maar was niet perfect nu wel. Ik moet nog veel leren als het om VBA gaat.

En hier kun je die een heel eind halen :).

Ik ben daar ook erg dankbaar. Het is een mooi programma Access, heel in het begin van het computer tijdperk heb ik veel dingen gemaakt in Dbase en later kon je deze met een Programma dat Clipper hete omzetten naar een Exe bestand en werkten ze onafhankelijk buiten Dbase. Dat was ook een mooie tijd.

Ach, dBase 3+... Ik heb nog steeds een niet-uitgepakte versie in de kast staan :).

Terug
Bovenaan Onderaan