Ole objecten (bitmap images)

Status
Niet open voor verdere reacties.

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,
ik heb een database gemaakt met velden waarbij ole-objecten als bitmap image kunnen worden geselecteerd. Via rapporten wilde ik hier etiketten van printen. Helaas blijkt het niet mogelijk via Access 2003 om de ole-objecten te selecteren voor het etiket. Alle velden, behalve de ole velden, in de tabel zijn te selecteren. Hoe los ik dit op?

je maakt het jezelf niet makkelijk.... Zelf zou ik nooit via OLE plaatjes koppelen, en daar zijn heel veel redenen voor te bedenken. Maar die ik kan niet beter uitleggen dan hier, dus lees dat eerst eensdoor zou ik zeggen. In Access 2003 doe ik het doorgaans met tekstvelden die verwijzen naar het pad van het plaatje, en koppel ik ze aan een Image object met VBA. Gaat echt een stuk beter!

Ole objecten

Hallo Octafish,

ik heb het doorgelezen en het is in ieder geval niet echt hoopvol om op deze manier door te gaan. De database staat nog in de steigers dus er is nog niks verloren. Heb je een voorbeeld hoe via VBA dit te koppelen?

Bij voorbaat dank!
Groet, Remco

Ik heb een voorbeeld dat ik zelf gebruik voor de administratie; ik hoop dat-ie het op een andere pc ook doet :) Er zitten een hoop modules/functies in die nu nog niet gebruikt worden, dus daar moet je even doorheen kijken; de fototechniek zelf is denk ik wel terug te vinden.

Bijlagen

Ik hoop dat je genoeg tijd hebt :D Ik zie de vragen wel weer verschijnen!

Je hebt gelijk! Er is niet doorheen te komen. Er zitten teveel verschillen tussen de opbouw van beiden db's. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik zal mijn db uitleggen: het gaat om een plantenbestand. Vermeld worden o.a. NL naam, latijnse naam, herkomst maar ook, en daarvoor zijn de bmp's nodig, symbolen zoals: veel zon, halfschaduw, veel water etc. etc. Deze symbolen worden naast de latijnse naam op een Tyvek label geprint welke aan de plant komt te hangen.
De opbouw is simpel: tabel en daaraan gekoppeld een invoerformulier. Geen relaties met meerdere gekoppelde tabellen dat is allemaal niet nodig.
Misschien kun je mij het specifieke stuk code eruitlichten wat ik zou kunnen gebruiken?

Groet, Remco

Het is denk ik handiger als je jouw db post, dan plak ik 't er wel in. Uitleggen kost denk ik veel meer tijd...

No probs.... Heb genoeg te doen ;)

Ik krijg hem niet onder de 100 Kb. Is er een andere manier om hem te versturen?

Je kunt hem met WinRar in brokken van 100 kb splitsen; dat scheelt vaak al genoeg. Ik neem aan dat je 'm ook al gecomprimeerd hebt? Zo niet: dat scheelt ook een paar stevige bytes!

Nee, het gaat niet lukken! Ik kan hem maar reduceren tot 0,1 mb maar effectief is dat dan 102,4 kb en dus teveel. Hij upload het niet behalve het restje van 33,9 kb

Bijlagen

Laatst bewerkt:
In Winrar moet je de brokken opsplitsen in 102400 bytes, dan heb je precies 100kb.

Ik werk zelf met Linux. Ik kan wel comprimeren maar stukjes van 0,1 Mb is het kleinst mogelijke. Dat is effectief dus 102,4Kb.
Ik heb het via een andere pc met windows en winrar geprobeert maar daar heb ik hetzelfde probleem de kleinste manier om te comprimeren is tot diskette formaat 1048....Kb. En dat is de laatste versie van winrar.

Je kunt het bestand (zonder splitsen) ook bivoorbeeld uloaden naar MijnBestand.nl

Als het goed is heb je de mail met link naar Mijnbestand.nl gekregen!

Groet, Remco

Anders dan tijd, nee :D
Als de deadline van de nieuwsbrief nadert, heb ik wat minder tijd vrij. Bovendien zit ik ook in de jury van de fotowedstrijd, dus da's een extra belasting.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan