• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

om de 1 en 2 weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
VRAAG IS IETS GEWIJZIGD

=ALS(WEEKDAG(F1;1)=5;"test A";ALS(WEEKDAG(F1;1)=6;"test B";""))

met deze formule kan ik de tekst, test A , op iedere donderdag laten verschijnen,
en test B , op iedere vrijdag laten verschijnen,

ik zou graag, va datum donderdag 30 april 2015, dat test B , om de 2 weken op elke vrijdag verschijnt,
ik zou het willen met een formule oneven weeknummers of even weeknummers
test A , blijft dus op iedere donderdag verschijnen,

wie kan helpen

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
Kan je dat even in een bestandje stoppen en posten?

de formule is iets gewijzigd, de vraag ook iets gewijzigd, het kon niet zoals ik het vroeg merk ik nu, lees de vraag nog eens aub

het bestandje

Bijlagen

In plaats van een extra kolom kun je natuurlijk ook testen of weeknummer even of oneven is.

dank u wel, Cobbe , ik moet de formule even leren snappen, maar dat komt wel, kost mij even wat meer tijd,
ik find het knap hoe jullie dat steeds doen, formules bedenken, dank je wel

MVG mr0007

popipipo weeknummers even en oneven daar ga ik ook informatie over zoeken, dank je wel
MVG mr0007

het lukt mij niet om oneven en even weeknummers in de formulles te zetten kan iemand helpen
MVG mr0007

Bekijk dit voorbeeld bestandje even.
Misschien moet je 'weeknum' nog even veranderen in 'weeknummer'
Deze wordt nl niet vertaald als je de nederlandse versie van excel hebt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bedank voor het voorbeeldje popipipo ik ben bezig het te bestuderen om het dan toe te kunnen passen
MVG mr0007,

ik geef het even op, ik heb dit geprobeerd en krijg foutmeldingen

=ALS(WEEKDAG(F1;1)=5;"test A";ALS(EN(WEEKDAG(F1;1)=6;"test B";ALS(IS.EVEN(WEEKNUMMER(D1))

bedankt voor de reacties

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
Test hem zo eens:

Code:
=ALS(EN(WEEKDAG($F$1;1)=5;IS.EVEN(WEEKNUMMER($F$1;2)));"test A";ALS(EN(WEEKDAG($F$1;1)=6;IS.EVEN(WEEKNUMMER($F$1;2)));"test B";""))

Welke Excelversie gebruik je ? (in Excel 2010 en 2013 is weeknum uitgebreid)

=IF(WEEKDAY(F1)=5;"test A";IF(AND(WEEKDAY(F1)=6;ISEVEN(WEEKNUM(F1)));"test B";""))

Laatst bewerkt:
ik heb 2007 nederlands
de formule van cobbe geeft geen foutmelding met testen, :d :thumb: super dank je wel
ook snb bedankt, ook die van u werkt naar het omzetten in nederlands,
opgelost supper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan