om de 10 minuten off line

Status
Niet open voor verdere reacties.

magriet

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Berichten
280
Hallo
Mijn man heeft sinds kort een laptop, zelf heb ik een pc en zodoende hebben we een router gekocht, merk SMC.
Het rare is echter dat hij op zijn laptop elke 10 minuten automatisch offline gaat.
Het vinkje bij lanverbinding is dan weg. Dan moet hij opnieuw online gaan. Dit is erg irritant. Weet iemand hoe dit kan?
Alvast bedankt, groeten,
Margriet
 
In de router settings de lease-time op maximaal (of onmeindig) zetten.
Ook de instellingen van de laptop nakijken
 
Ik heb alles geprobeerd maar het lukt niet.
Contact gehad met de helpdesk van de SMC router, die heeft me van alles laten doen, o.a. bij de eigenschappen van SMC bij de tab wireless chanel en SSID het channelnumer veranderd en dit ook bij de netwerkkaart gedaan. Hielp niet.
E-trust antivirusprogramma gedeinstalleerd, hielp niet.
Als ik kijk bij de netwerkverbindingen dan zie ik er meerdere staan, o.a.
internetverbinding ingeschakeld
LAN of snelle internetverbinding:
ingeschakeld Prism 802.11G wireless
LANverbinding Netwerkkabel niet ingeschakeld Realtek 8139/810
1394-verbinding 2 uitgeschakeld 1394-netwerkkaart #2
LANverbinding 2
uitgeschakeld WAN networkdriver.

Telkens weer na 10 minuten offline en dan staat er onder in de balk een of meerdere netwerken beschikbaar enz. Als ik dan weer op de explorer klik dan staat er wireless LAN wi-fi zonder vinkje ervoor. Bij de tweede poging hetzelfde schermpje maar dan aangevinkt en dan kan ik weer online.
Kortom, we worden er stapelgek van, hoe kan dit nu en wat kunnen we nu nog proberen?
O ja, het is een Medion laptop.

Alvast bedankt,Margriet

:confused:
 
Er staat ergens bij je netwerkinstellingen waarschijnlijk een vinkje voor turn off this device to save energy oid, zit dit vinkje eens uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan