om de 4 weken iets includen in een webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat begrijp ik maar het zal altijd dezelfde naam hebben , alleen getal erachter is anders

zou handig zijn als naam ook divers kan zijn , zegt dan meer over inhoud van bestand

deze regel begrijp ik niet zo goed;
$week = $week -1; //en gaat een stap naar beneden zodat week 5 een vier oplevert.

handig als het zelf ook een beetje begrijpt, blijf php soms maar moeilijk vinden

PHP:
$week = date('W'); //Geeft het weeknummer
$week = $week -1; //en gaat een stap naar beneden zodat week 5 een vier oplevert.

$day = date('w');//Geeft het dagnummer, 6 voor zaterdag

if(is_int($week/4)  && $day == 6) //Kijkt of het weeknummer deelbaar is door vier, wat slechts iedere vier weken waar is. Kijkt ook of het zaterdag is.
{
    $include = ($week/4)+1;
    include 'bestand'.$include.'.html'; //voegt in week 1 bestand1.html in, in week 5 bestand2.html, etc. etc.
}

deze regel begrijp ik niet zo goed;
date('W') geeft het weeknummer aan, dat begint bij 1 en eindigt bij 52. Jij wilt dat hij in week 1, week 5 week 9, etc inlcude, om die getallen deelbaar door vier te maken moet er 1 van af.

als ik in week 19 begin als voorbeeld wordt bestand7 ingevoegd dat klopt

nu 43 -19 = 24 , maar wat voor rol speelt nu die 24 ? waarschijnlijk denk ik altijd in een verkeerde richting met dit soort php sommen

ik denk meer in de richting: je zou toch 24 van de week (nu43) moeten aftrekken om in week 19 terecht te komen

Laatst bewerkt:
Handig die codepad.viper-7.com

maar vind niks over hoe code op te slaan ed iemand een idee waar ik een uitleg vind?

Hoe bedoel je code opslaan? Als je op de paste knop drukt verandert de URL, die kun je vervolgens gebruiken om weer bij die code te komen.

Thanks ..begin het te begrijpen, kun je ook gemaakte url verwijderen of gewoon de code eruit halen en dan paste

Dan maak je weer een nieuwe URL aan dus nee, dat kan niet. (en waarom zou je), al vermoed ik dat ze na verloop van tijd vanzelf gewist worden.

ok zal zich wel vanzelf wissen is ook niet echt belangrijk
-------------------------------------------

Graag nog even over het > om de 4 weken script

wil ik in week 1 (of 2 ,3 of 4) beginnen zal ik iets moeten doen als, ook verder geen probleem je zal toch een startdatum moeten ingeven

PHP:
if (date("Y") == 2012 && date("W") == 1 && date("w") == 6)  { 
  echo "bestand1.html";
}
elseif(is_int($week/4) //..................................

Laatst bewerkt:
Ik volg je niet helemaal ben ik bang, heb je nog een vraag of is het gelukt? Het script dat ik hier gaf begint in week 1 met includen.

maar week 1 voldoet toch niet aan de voorwaarden? of zie ik dat verkeerd de 1e keer includen gebeurt in week 5 als je in week 1 begint.

overigens werkt het voor de rest wel goed.

Het weeknummer wordt steeds met 1 vermindert voor de controle, dus week 1 wordt week 0, week 5 wordt week 4, etc.

0 gedeeld door 4 is nog steeds nul, het blijft een heel getal en komt dus zonder problemen door de test heen.

Ok , bedankt weer wat geleerd:)

dus
$week = $week -1; wordt gebruikt om er 1 vanaf te trekken , maar ook om het startnummer van week te bepalen

wellicht simpel en logisch maar dat ontgaat me nog een beetje

Laatst bewerkt:
Door het aftrekken wordt de beginweek bepaald (hm, dat klinkt wat dubieus), als je niets zou doen (-0) zou hij in week 0 moeten beginnen, maar die bestaat niet dus in dat geval begint hij feitelijk in week 4.

Door het aftrekken wordt de beginweek bepaald (hm, dat klinkt wat dubieus), als je niets zou doen (-0) zou hij in week 0 moeten beginnen, maar die bestaat niet dus in dat geval begint hij feitelijk in week 4.

Bedankt wordt het weer wat duidelijker

Ik wil nog een script om iets in te voegen op de 1e en 3e zaterdag van de maand (mag ook apart 1e en 3e )

dacht hier mee verder te komen maar dan moet ik nog de dagen invullen :
PHP:
<?php
 echo date('l d F Y ',  strtotime('First Saturday of October 2012'));
?
>

PHP:
<?php
$lastfriday=strtotime("last Friday",mktime(0,0,0,date("n")+1,1));
?>

Laatst bewerkt:
Status