Om gek te worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikvis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
4
Zowel met Nero 8 als met Ashampoo als met Alcohol als met andere brandprogramma's heb ik hetzelfde probleem:

een te branden dvd samenstellen lukt perfect, maar van zodra ik in al die programma's de 'brand'-knop indruk, blokkeert alles. Dat wil zeggen:

- ik krijg het brandprogramma niet meer weg, ook niet via windows taakbeheer (daar staat achter het brandprogramma vermeld: 'reageert niet')
- kan dvd brander niet meer opkrijgen
- internet weigert te functioneren
- computer sluit alleen nog af via reset

Ik heb er mijn virusscan overheen laten gaan (bitdefender), ik heb alle programma's rechtsonderaan uitgeklikt (waaronder adaware, adwatch, etc). CCleaner vindt niets.

Om kort te gaan, ik ben teneinde raad. Al tientallen dvd's kapotgeschreven omdat er zich soms een ander euvel voordoet, nl. dat het branden begint maar na 2 of 70% plots stopt

Ik werk onder XP. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe, wat er verkeerd loopt of waarop ik moet letten. Alvast heel erg bedankt!!! :thumb:
 
Hoi,

Omdat het bij meerdere programma's in het 'brand'-stadium mis gaat, dikke kans dat het aan je DVD-speler/brander ligt, of de driver.
Mogelijk ook een (virtueel-)geheugenprobleem.
Is het branden van dvd's in het verleden op deze pc wél gelukt?

Moeilijk om je hierover te adviseren als je over het bovenstaande niet wat meer informatie geeft.
 
Kijk eens bij het systeembeheer (start->configuratiescherm->systeembeheer->computerbeheer->services en toepassingen->services) en zoek daar naar de waarde "COM service voor IMAPI cd-branders" dubbelklik daar op en zorg dat bij 'opstarttype' 'uitgeschakeld' staat.
 
Dag Ommeren

Ik heb twee dvd recorders, een intern en een extern. De interne is vorige maand vervangen, de externe is gloednieuw. Daaraan ligt het niet, denk ik. Tot voor een paar maanden is het branden op deze pc wel gelukt. Ik heb nero en andere programma's er al afgehaald en opnieuw geïnstalleerd, maar niets lijkt te helpen.

Wat bedoel je met virtueel geheugenprobleem? Hoe kan ik de mogelijke oorzaak daarvan vinden?


Ik vraag me af of er niet ergens een conflict is met andere software, maar hoe vind je dat uit?
 
Dag Maestro

Die hint had ik elders op het forum al gelezen, ik heb het vinkje voor Com service weggehaald, maar ook dat gaf niet het gewenste resultaat, wel moest ik bij elke opstartbeurt het venstertje wegklikken waarin ik gewaarschuwd werd dat mijn basisinstellingen veranderd waren.

Het blijft een raadsel...:confused:




Kijk eens bij het systeembeheer (start->configuratiescherm->systeembeheer->computerbeheer->services en toepassingen->services) en zoek daar naar de waarde "COM service voor IMAPI cd-branders" dubbelklik daar op en zorg dat bij 'opstarttype' 'uitgeschakeld' staat.
 
Dag Ommeren

Ik heb twee dvd recorders, een intern en een extern. De interne is vorige maand vervangen, de externe is gloednieuw. Daaraan ligt het niet, denk ik. Tot voor een paar maanden is het branden op deze pc wel gelukt. Ik heb nero en andere programma's er al afgehaald en opnieuw geïnstalleerd, maar niets lijkt te helpen.

Wat bedoel je met virtueel geheugenprobleem? Hoe kan ik de mogelijke oorzaak daarvan vinden?


Ik vraag me af of er niet ergens een conflict is met andere software, maar hoe vind je dat uit?

Ga eens na wat er gewijzigd is, vanaf het moment dat het nog wél goed ging met branden.
Wellicht is het mogelijk om terug te gaan naar een herstelpunt rond die datum ....

Virtueel gebeugen:
Vuistregel voor de omvang is: tweemaal het fysieke geheugen, ofwel het RAM.
Bij voldoende schijfruimte kan het voor de conversie-acties geen kwaad dit groter te maken.
Als je zowel bij minnimum- als maximum-omvang een gelijke grootte opgeeft, wordt een 'vaste' locatie op de schijf gereserveerd voor het virtuele geheugen. Dat maakt het 'stabieler'. Als je twee harde schijven hebt (dus niet twee partities op één harde schijf) kan je het virtueel geheugen op de 'andere' schijf onderbrengen dan die waarop je besturingssysteem staat. Dit maakt het sneller.

Je kunt het allemaal hier vinden:

- rechtsklikken op 'Deze computer'
- in het menu: 'Eigenschappen'
- tabblad 'Geavanceerd' en hier klikken op de knop 'Instellingen' bij Prestaties (de bovenste dus)
- wéér klikken op het tabblad 'Geavanceerd' in het volgende scherm en onderaan bij 'Virtueel geheugen' op Wijzigen
- Evt. kiezen voor een andere schijf en het rondje bij 'Aangepaste grootte'
 
Probeer die drives anders eens opnieuw te installeren. Vewrijder ze uit apparaatbeheer (start->configuratiescherm->systeem->hardware->apparaatbeheer->dvd/cd-rom dirves).
Gewoon rechts op klikken en verwijderen. Even opnieuw starten om ze weer te installeren.


Helpt dat niet check dan ook eens je IDE drivers (start->configuratiescherm->systeem->hardware->apparaatbeheer->IDE/ATA/ATAPI drivers-> primair IDE kanaal->geavanceerde instellingen)

Daar moet iets staan over overdrachtsmodus, in PIO of DMA
Als het goed is, staat er (ultra)DMA Mode [getal]

Staat er iets anders, probeer die dan ook eens opnieuw te installeren. Verwijder primair en secundair IDE kanaal uit het apparaatbeheer (rechts klikken>>verwijderen en weer even opnieuw starten om te installeren)
 
Laatst bewerkt:
[Nu heb ik werkelijk alles gedaan:

- drivers twee keer verwijderd en terug geïnstalleerd
- systeemherstel tot voor begin problemen
- uitbreiding van virtueel geheugen tot 9000 mb
- nero er helemaal afgegooid met Your installer én manueel
- alle nieuwe programma's eraf gegooid

resultaat: van zodra ik een van de brandprogramma's nog maar opstart (en niet eens compileer) blokkeert het geheel en staat er op taakbeheer: brandprogramma 'reageert niet'.

Wat in godsnaam kan ik nu nog doen? :(
 
Heb je soms meerdere brandprogramma’s op je pc? Die willen elkaar weleens bijten. Alcohol en Nero kunnen bijvoorbeeld niet zo goed met elkaar overweg. Gooi alle overbodige brandprogramma’s eraf en zorg dat je er maar ééntje overhoudt.

Veel mensen gebruiken Alcohol vanwege de handige functies om disk-images te beheren. Mocht je erg gehecht zijn aan die functionaliteit: je kan in combinatie met Nero beter Deamon Tools (gratis) of Nero’s eigen image-tool gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan