• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

( ) om negatieve getallen na opslaan.

Ik heb je code iets aangepast, zo gaat het goed:

Bijlagen

• Leuk
Waarderingen: HSV
In elk geval een intrigerende kwestie...
Is het al iemand opgevallen dat dit enkel gebeurt als via macro wordt opgeslagen?
Dus ja, ik heb daarna ook wat speurwerk verricht (lees: ik kende zelf ook geen verklaring) en heb samengevat dit gevonden:
Excel, Windows (regionale instellingen) en VBA volgen elk hun eigen logica. Zodra één van die drie denkt: “Dit formaat past niet helemaal bij mijn huidige instellingen”, dan grijpt Excel in en verandert het naar een aangepast formaat.
Na 'opslaan als' een instructie toevoegen om de gewenste opmaak te bekomen lijkt mij een aanvaardbare workaround.

Edit: of anders zoals edmoor het één ogenblik geleden heeft aangepakt👍

Dat onderzoek deed ik ook en kwam tot de oplossing in #21.

• Leuk
Waarderingen: HSV
Dat is idd allemaal heel vreemd.
Ik heb de gegevens snel ingeladen met power query en het geheel weer ge-upload.
Nu geen probleem dus zonder macro.

Bijlagen

heb jou file geprobeerd en dat werkt todat ik hem copieer in de file van de Bank.
verder heb ik een file met voorraden en prijzen en die heb ik ook in de min gedaan met dezelfde opmaak en dan is dit het resultaat als ik met macro opslaan als doe 1778767974683.webp

En hoe ziet je VBA code in dat document eruit?

Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat dit vrij eenvoudig met Power Query op te lossen is.
Hoe ziet de download van je bank eruit? Is dat een .csv, pdf of iets dergelijks? Laat het format eens zien, al zijn het alleen maar de kolomkoppen, dus zonder privacygevoelige gegevens.

Terug
Bovenaan Onderaan