om uw computer beter te beveiligen wordt deze website geblokkeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgyboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Hallo ieder,

Wellicht is die vraag reeds gesteld, maar wat is de reden dat ik nu sinds een week steeds de melding krijg
"om uw compter beter te beveiligen wordt deze website geblokkeerd voor het weergeven van inhoud met fouten in de beveiligingscertificaten. Klik hier voor opties ...."

En wat kunnen we doen buiten de opties ? om dit weg te krijgen ?

Voor ieder een vrolijke kerst !

Bijlagen

• Melding computer beveiligen - 2.jpg
    Melding computer beveiligen - 2.jpg
    46 KB · Weergaven: 136
  • Melding computer beveiligen.jpg
    Melding computer beveiligen.jpg
    8,2 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Wat handiger geweest om de gebruikte links erbij te zetten. Zie ik goed dat het hier gaat om https://www.google.be
Daar is niets mis met de certificaten, dus moet er op jouw computer/laptop wat aan de hand zijn.

Een veel voorkomende reden waarom certificaten 'opeens' niet meer geldig zijn is dat op je computer/laptop de tijd, de datum of het jaartal verkeerd staan.
Check alle drie deze tijdselementen na: [Windows-toets]r toetscombinatie -> timedate.cpl

Tijs.

Bedankt voor je antwoord dnties

De datum en tijd staat op de seconde juist

Soms moeten we volgende stappen doen :

Hieronder volgt een stappenplan om het certificaat te installeren op de pc’s.

Wanneer de melding bij het opstarten van outlook opkomt:

1. Klikken op “certificaat weergeven”

2. In het nieuwe venster klikken op “Certificaat Installeren”

3. In het volgende venster kiezen voor “Volgende”

4. Kiezen voor “Alle Certificaten in het onderstaande archief opslaan” en klikken op “Bladeren”

5. “Vertrouwde basiscertificeringsinstanties” selecteren en klikken op “OK” en daarna op “Volgende”

6. Klikken op “Voltooien”

Het certificaat is geïnstalleerd.

Als datum, tijd én jaartal goed staan, dan zal de lijst met Vertrouwde Basiscertificeringsinstanties momenteel NIET zijn gevuld (of leger zijn dan hoort).
Welke Vertrouwde Basiscerticeringsinstanties je zou moeten hebben staat hier
Evt., handiger denk ik, kijk je in mijn tweede bijlage voor hoe het op mijn Windows 7 laptop staat.

Check die lijst van hierboven met wat jij hebt. Als je niet compleet bent, probeer dan eerst de update van deze site (= rvkroots.exe )en als dat niet lukt (of niets oplevert) eerst eens vanuit Internet Explorer deze link openen en zoeken naar "certificate updates" en de updates downloaden en installeren voor jouw versie van Windows. Alleen als de 2 van hiervoor helemaal niets brengen proberen of deze te installeren is (desnoods in Compatibiliteitsmodus, want is eigenlijk voor XP!).
Openen Certificaten management-console: [Windows-toets]r toetscombinatie -> certmgr.msc

Toevoeging alvast: Het certificaat van Google.be is afgeleid van het volgende (blauw gemarkeerde) Vertrouwde Basiscertificeringsinstantie certificaat, dus je moet (bijv.) GeoTrust Global CA in jouw lijst hebben:
attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• SP32-20131224-143920.jpg
    SP32-20131224-143920.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 1.661
  • VertrouwdeBasiscertificeringsinstanties.jpg
    VertrouwdeBasiscertificeringsinstanties.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 86
Laatst bewerkt:
Bedankt dnties,

Ben nu op een andere computer (niet meer op het werk)
Ik zal dit donderdag herbekijken

Prettig kerst !

Hallo,

"GeoTrust Global CA" staat in de lijst
Malware scan gedaan

Zou de beveiliging anders moeten staan ?

Alvast bedankt,

Bijlagen

• Beveiliging 26-12-2013.jpg
    Beveiliging 26-12-2013.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 97
  • Malware Bytes 26-12-2013.jpg
    Malware Bytes 26-12-2013.jpg
    52,6 KB · Weergaven: 77
Doe maar even een schermafdruk van Vertrouwde Basiscertificeringsinstanties (zie mijn vorige posting hoe dat er uit zou kunnen zien bij jou).
Als die lijst compleet is én het probleem blijft met (bijv.) google.be, dan lijkt het erop dat je via andere wegen bij Google.be komt dan normaal (bijv. via een Proxy server, anonymizer) of (nog erger) bij een gefakete Google.be (omgeleid via een malware server (via Proxy of DNS) of via malware toevoegingen in het HOSTS bestand etc.)

Het wordt nu erg complex, dus ik vraag me af of er niet een systeembeheerder is op je werk die hier even naar kan kijken. Als ik hier alles moet gaan voorkauwen/aangeven én nog reageren op jouw terugkoppelingen dan wordt het een RSI bevorderende discussiedraad...

Even in het kort even de stappen waar (door de systeembeheerder) in ieder geval naar gekeken moet worden:
a. Toch nog een keer: Datum, tijd, jaartal
b. Proxy instellingen van je webbrowser (tabblad Verbindingen, knop LAN-instellingen in de Internet-opties van Internet Explorer).
c. Proxy instellingen die via registry zijn toegediend (gebruik (bijv.) HijackThis om dat in beeld te krijgen; na installatie HijackThis rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren").
d. Het Hosts bestand nakijken (kan ook via HijackThis als ik me goed herinner) of daar geen omleidingen zijn ingesteld door malware.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dag Tijs,

Bedankt voor al je geduld en nuttige info

"ook steeds melding de webpagina kan niet worden weergegeven"

Volgende week komt er iemand, als het niet opgelost is vraag ik het.

Je hebt me al véél geleerd (bedankt !)

Bijlagen

• Certificaatinformatie.jpg
    Certificaatinformatie.jpg
    92,6 KB · Weergaven: 76
  • Certmgr.jpg
    Certmgr.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 86
Gegeven de lengte van de lijst die je in je eerste schermafdruk zojuist liet zien zou ik denken dat het probleem NIET is dat je lijst met Vertrouwde Basiscertificeringsinstanties gecompromitteerd (of onvolledig) is. Probleem lijkt me (zo van afstand gezien) dus niet daarin te liggen.

De andere zaken waar ik zo snel aan kon denken heb ik al in mijn vorige posting gezet. Hopelijk vind de technieker wat, volgende week.

Tijs.

Hallo,

Ik zie deze morgen Poweredgamebar als standaard staan, is dit de boosdoener ?
zo ja, is dit makkelijk te verwijderen ?

Alvast bedankt !

Bijlagen

• Poweredgamesbar.JPG
    Poweredgamesbar.JPG
    52,5 KB · Weergaven: 83
  • Poweredgamesbar-2.JPG
    Poweredgamesbar-2.JPG
    43,6 KB · Weergaven: 78
Vermoedelijke oorzaak

Maar kan deze niet verwijderen

Bijlagen

• Zoekmachine 1.JPG
    Zoekmachine 1.JPG
    54,9 KB · Weergaven: 76
  • Zoekmachine 2.JPG
    Zoekmachine 2.JPG
    71,7 KB · Weergaven: 94
Een toolbar of een search engine sec zullen niet het gedrag verklaren waar je in je startposting over sprak.
Wel kan het een indicatie zijn dat malware (of ongewenste programma's) zich op je pc bevinden.

Er zijn een aantal programma's die je kunt proberen, maar dat is eigenlijk niet Helpmij's (en ook niet mijn) competentie. Beste meld je je op nucia.eu , hijackthis.nl etc. voor hulp omtrent malware. Mogelijk kunnen ze ook voor je achterhalen of er proxies, gewijzigde hosts bestanden en/of dns servers zijn ingesteld op je pc die wél je originele probleem verklaren.

Adwcleaner
Malwarebyte's AntiMalware
SuperAntiSpyware
HijackThis had ik al genoemd, maar is (op zichzelf) geen detectie-tool, constateert alleen wat er nu staat. De uitslag kan wel door een analyzer gehaald worden, zoals die op http://www.hijackthis.de

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je grote hulp dnties

Geen last meer van, als er iemand komt van ICT vraag ik nog eens hun mening

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan