Ik heb het volgende:
tabel tblProductions
formulier frmSearch
formulier frmProductions
In het formulier frmSearch kan ik bepaalde velden invullen, te weten Title, ID-number, Customer, Contact person, etc.
Als ik dan op de knop cmdSearch klik, wordt het formulier frmSearch geopend, waarbij de resultaten gefilterd zijn op de ingevulde waarden.
Nu zou ik ook graag kunnen zoeken op een datumwaarde.
In de tabel tblProductions bestaat het veld PDFsReadyPlan (gegevenstype: Datum/tijd, Notatie: Middellange datumnotatie)
In het formulier frmSearch is daarvoor een veld PDSsReady (genaamd: txtPDFsReadyPlan, Notatie: Middellange datumnotatie)
De gebruiker moet nu een waarde in kunnen voeren op het frmSearch, vervolgens moeten de resultaten gefilterd worden in frmProductions.
Hierbij moeten alleen de items worden weergegeven waarvoor geldt dat:
tblProductions.PDFsReadyPlan <= txtPDFsReadyPlan
Ik heb hiervoor onderstaande code:
Het lijkt er nu op dat de datum die op frmSearch wordt ingevoerd door de gebruiker, wordt omgedraaid, d.w.z. dat maand en dag worden verwisseld.
In de tabel heb ik nl. onderstaande waarden:
PDFsReadyPlan
4-jul-2010
5-jul-2010
6-aug-2010
5-sep-2010
6-jan-2010
5-mei-2010
Als ik bijv. zoek met: 7-sep-2010, dan krijg ik vier items (6-1-2010, 5-5-2010, 4-7-2010, 5-7-2010)
Als ik zoek met: 7-apr-2010, dan krijg ik drie items (6-1-2010, 5-5-2010, 4-7-2010)
Als ik zoek met: 1-sep-2010, dan krijg ik één item (6-1-2010)
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
tabel tblProductions
formulier frmSearch
formulier frmProductions
In het formulier frmSearch kan ik bepaalde velden invullen, te weten Title, ID-number, Customer, Contact person, etc.
Als ik dan op de knop cmdSearch klik, wordt het formulier frmSearch geopend, waarbij de resultaten gefilterd zijn op de ingevulde waarden.
Nu zou ik ook graag kunnen zoeken op een datumwaarde.
In de tabel tblProductions bestaat het veld PDFsReadyPlan (gegevenstype: Datum/tijd, Notatie: Middellange datumnotatie)
In het formulier frmSearch is daarvoor een veld PDSsReady (genaamd: txtPDFsReadyPlan, Notatie: Middellange datumnotatie)
De gebruiker moet nu een waarde in kunnen voeren op het frmSearch, vervolgens moeten de resultaten gefilterd worden in frmProductions.
Hierbij moeten alleen de items worden weergegeven waarvoor geldt dat:
tblProductions.PDFsReadyPlan <= txtPDFsReadyPlan
Ik heb hiervoor onderstaande code:
Code:
' DATUMS CONTROLEREN
' **PDFs ready plan**
' Is PDFs ready plan ingevuld
If Not Nz(Me.txtPDFsReadyPlan, "") = "" Then
' Is een geldige datumwaarde ingevoerd
If Not IsDate(Me.txtPDFsReadyPlan) Then
' Waarschuwen: geen geldige datum
MsgBox "U moet een geldige datum invoeren.", vbInformation, "Zoeken"
Exit Sub
Else
' Bevestigen dat een juiste datumwaarde is gebruikt
MsgBox "Datum: " & Me.txtPDFsReadyPlan, vbInformation, "Zoeken"
End If
End If
[...]
' Moeilijke gedeelte, want met datums
' Als PDFs ready plan is ingevuld
If Not Nz(Me.txtPDFsReadyPlan, "") = "" Then
' .. dan maak datumfilter
varDateSearch = "tblProductions.PDFsReadyPlan <= #" & Me.txtPDFsReadyPlan & "#"
MsgBox varDateSearch, vbInformation, "Zoeken"
End If
Het lijkt er nu op dat de datum die op frmSearch wordt ingevoerd door de gebruiker, wordt omgedraaid, d.w.z. dat maand en dag worden verwisseld.
In de tabel heb ik nl. onderstaande waarden:
PDFsReadyPlan
4-jul-2010
5-jul-2010
6-aug-2010
5-sep-2010
6-jan-2010
5-mei-2010
Als ik bijv. zoek met: 7-sep-2010, dan krijg ik vier items (6-1-2010, 5-5-2010, 4-7-2010, 5-7-2010)
Als ik zoek met: 7-apr-2010, dan krijg ik drie items (6-1-2010, 5-5-2010, 4-7-2010)
Als ik zoek met: 1-sep-2010, dan krijg ik één item (6-1-2010)
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?